Начало Избрани Прогнозите вещаят дъжд за целия уикенд в Сао Пауло

Прогнозите вещаят дъжд за целия уикенд в Сао Пауло

1289
0
Гран при на Сао Пауло 2022
снимка, Пирели

Гран при на Сао Пауло е 21-ви кръг от сезон 2022 във Формула 1. Състезанието се провежда на пистата Интерлагос с дължина 4.309 км. Трасето е разположено в покрайнините на най-големия град в Бразилия Сао Пауло.

Пистата Интерлагос приема състезания от F1 от половин век. Първата надпревара е през 1972-ра, но не е била зачитана за шампионата. Година по-късно веригата официално влиза в календара на спорта  Тогавашната дължина на трасето е била около 8 км. След близо 10-годишно отсъствие през 80-години на ХХ век, Интерлагос се завръща в календара на F1. Трасето вече е дълго малко повече от 4.300 км.

През годините е имало немалко дъждовни надпревари в Бразилия. Последният случай бе през сезон 2016. Тогава състезанието започна при изключително трудни условия и дори бе временно спряно заради инцидент на Маркус Ериксон. Най-запомнящият се момент от надпреварата на пистата Интерлагос бе невероятното спасяване на Макс Верстапен.

Тази година отново има огромна вероятност за дъжд по време на целия състезателен уикенд. Очаква се температурите в Сао Пауло постепенно да се повишават с наближаването на първата свободна тренировка.

Ранните прогнози сочат, че петък може да бъде най-дъждовният ден. Това ще има по-голямо значение за целия рейс уикенд на пистата Интерлагос. Поради променения формат, който ще включва спринтово състезание, квалификацията ще се проведе в петък. Точно тогава има най-голяма вероятност трасето да бъде мокро.

Понастоящем прогнозите са, че събота ще бъде най-сухият ден от уикенда в Сао Пауло. Това означава, че втората тренировка и спринта най-вероятно ще се проведат при по-приятни условия. Все пак не се изключва възможността за коренна промяна в атмосферните условия.

Вероятността за дъжд ще се увеличи отново в неделя. Според предварителните прогнози, има немалка вероятност за дъжд по време на надпреварата на пистата Интерлагос.

От Пирели ще предоставят средно твърдите гуми от гамата си, а именно С2, С3 и С4. Тази комбинация е най-използваната от началото на сезон 2022 в F1. Италианският доставчик на гуми използваше абсолютно същите смеси в САЩ и Мексико.

Еволюцията на трасето в Сао Пауло е висока. По принцип F1 е единственият световен шампионат, който се състезава тук. Сцеплението на асфалта не е високо и заради липсата на поддържащи серии като F2, F3 или Порше Суперкъп.

Интерлагос ще бъде домакин на третото и последно спринтово състезание от Формула 1 за сезона след Имола и Ред Бул Ринг. В резултат на това наградата за полпозишън на Пирели ще бъде връчена веднага след петъчната квалификация.

Пистата носи и името на бившия бразилски пилот от италиански произходи Хосе Карлос Паче. Движението в Сао Пауло е обратно на часовниковата стрелка. Също така тук има 15 завоя, които поставят средни странични изисквания към гумите на Пирели.

характетистики на пистата в Сао Пауло
снимка, Пирели
налягания в гумите на Пирели
снимка, Пирели

Надпреварата в Бразилия е известна с огромния брой изпреварвания и честите появявания на автомобила за сигурност. Отборите от F1 използваха различни стратегии през 2021 г. Всички състезатели, които се качиха на подиума спряха по два пъти. Миналогодишният победител Люис Хамилтън завърши състезанието с хард. Същият избор бе и на Макс Верстапен и Валтери Ботас, които допълниха подиума.

„Този уикенд F1 се отправя към пистата Интерлагос. Тук се прави най-кратката обиколка за годината след Монако и Мексико. Това е историческо трасе с движение обратно на часовниковата стрелка. Тук се редуват някои бързи участъци и средноскоростни последователности от завои, като например S-образните завои Сена’, сподели спортният директор на Пирели за F1 Марио Изола.

„В Сао Пауло няма големи изисквания към гумите по отношение на сцеплението и спирането, тъй като трасето е много плавно. Липсата на толкова бавни завои означава, че отборите могат да контролират влошаването на състоянието на задните гуми. Бразилия ще бъде домакин на последния спринт сезон 2022. Ще бъде особено интересно да се види какво ще бъде представянето на новото поколение автомобили в F1.“

„Ключова ще бъде ролята на различните стратегии, които могат да се използват. През 2021 г. стартовата решетка в събота беше разделена поравно между пилотите, стартиращи с гуми медиум и софт. Въпреки малката дължина на трасето, тук обикновено има много изпреварвания. Спомнете си само за Люис Хамилтън. Той беше записа невероятно състезание, тъй като потегли десети и финишира първи, използвайки стратегия с две спирания. Вярвам, че новото поколение автомобили и гуми ще ни осигури още едно вълнуващо състезание тази година“, допълни Изола.