Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пиастри пред Норис и Хаджар в разпокъсаната втора свободна тренировка на Сузука

Пиастри пред Норис и Хаджар в разпокъсаната втора свободна тренировка на Сузука

3187
0
Оскар Пиастри
Оскар Пиастри, снимка Макларън

Оскар Пиастри беше най-бърз във втората свободна тренировка на Сузука. Състезателят на Макларън записа обиколка за 1:28.114 мин. Втори на само 49 хилядни финишира съотборникът му Ландо Норис. Трети финишира Исак Хаджар от екипa на Рейсинг Булс. Сесията беше прекъсвана общо четири пъти заради инциденти на Джак Дуън (Алпин) и Фернандо Алонсо (Астън Мартин), както и заради запалила се трева около пистата.


Времето преди старта на втората свободната тренировка отново беше слънчево и сухо. Температурите на въздуха и асфалта бяха съответно 14 и 34 градуса. Шансовете за валежи през тази сесия също бяха нулеви.

Абсолютно всички пилоти напуснаха бокса след светването на зеления светофар в бокса. Част от тях използваха средно твърди гуми на Пирели, а други- твърди. Хамилтън зададе темпото след първите няколко минути от сесията. Пилотът на Ферари записа време за 1:29.950 мин. Времето на седемкратния световен шампион веднага беше подобрено от Джордж Ръсел. Третото място беше заето от Алонсо, следван от Хаджар, Цунода, Пиастри, Лоусън, Строл, Хюлкенберг и Антонели. Сайнц пък се оплака от сериозно отскачане на неговия болид.

По-малко от 10 мин. след началото на сесията беше развят червен флаг заради инцидент на Джак Дуън. Състезателят на Алпин катастрофира тежко в първия завой, удряйки се в предпазните ограждения. Дуън съобщи по радиото, че е добре и излезе от своя болид, след което се качи в медицинския автомобил.

Сесията беше спряна, за да позволи на маршалите да отстранят болида на Дуън и да поправят предпазните ограждения. Според предположенията, инцидентът на австралиеца е причинен от технически проблем. Кадрите показваха, че той е останал с отворен DRS при влизането в изключително бързия завой №1 на Сузука

Сесията беше възобновена след повече от 15-минутно забавяне. Пилотите веднага излязоха на трасето в Сузука, за да натрупат още обиколки. Но броени минути след рестарта беше развят нов червен флаг. Този път причината беше излитане на Фернандо Алонсо. Двукратният световен шампион засегна в чакъла около завоите Дегнър.

Пилотите се наредиха на изхода на бокса след второто възобновяване на сесията. Ръсел изпревари Льоклер на изхода на бокса. Британецът опита да направи това и с Верстапен. Нидерландецът обаче не позволи да бъде изпреварен на изхода на бокса. В крайна сметка Ръсел мина пред своя съперник след преминаването на първите няколко завоя на Сузука.

Времената започнаха да се подобряват след слагането на меки гуми от страна на пилотите. Хамилтън поведе колоната, преди да бъде изпреварен от Хаджар. Пиастри даде второ време, докато Норис оглави класирането с време за 1:28.163 мин. Междувременно беше развят още един червен флаг заради запалила се трева около трасето.

Пилотите се върнаха на пистата след поредното рестартиране на втората петъчна тренировка на Сузука. Част от тях използваха твърди гуми, а някои- меки. Но до финала оставаха около седем минути, което нямаше да позволи направата на голям брой обиколки. Льоклер направи неуспешен опит да подобри постижението си. Пиастри записа най-добрата обиколка за 1:28.114 мин. Норис даде второ време с изоставане от 0.049 сек. от съотборника си. Верстапен се оплака от недозавиване на своя автомобил RB21 при преминаване през последния шикан на Сузука. В самия финал тревата около трасето отново се запали.

Пиастри в крайна сметка оглави класирането във втората свободна тренировка, следван от Норис и Хаджар. Следващите три позиции бяха заети от Хамилтън, Лоусън и Ръсел. Местата до топ 10 бяха заети от Льоклер, Верстапен, Гасли и Сайнц.