Начало Автомобили Второ поколение на Santa Fe пусна Hyundai

Второ поколение на Santa Fe пусна Hyundai

61
0

След шест години на пазара, корейската компания Hyundai обнови сериозно всъдехода си Santa Fe. Изцяло новият модел бе представен официално преди дни на автосалона в Детройт, САЩ.

Макар, че първото поколение се радваше на радушен прием и от двете страни на Атлантика, то като че ли много бързо излезе от мода. Основна вина трябва да се търси във външния му вид, който бе изпълнен в силно актуалния по онова време “биодизайн” – корейският SUV имаше закръглени и изпъкнали форми.

Гледайки вече новия Santa Fe веднага става ясно къде са отишли $155 млн. и 26 месеца работа на дизайнери и инженери. Независимо от приемствеността на поколенията, новият модел има ярък и индивидуален външен вид. Приповдигнатите вежди на фаровете, мускулестите арки на калниците, плавните линии и бруталните преходи са в основата на един хармоничен автомобил, в който прекрасно се вписват всички детайли.

Естествено е, че всъдеходът е пораснал на габарити – кой ли съвременен автомобил минава без това. Дължината на Santa Fe е по-голяма с 15 см, междуосието с 8, а широчината – с 5,5 см. Тези сантиметри обаче са подобрили комфорта на пътниците – салонът е по-висок, има повече място за краката и вече има място и за трети ред седалки.

В основата на второто поколение на Santa Fe лежи платформата на новата Sonata, която осигурява на автомобила комфорт и поведение на пътя, сравнимо с това на лимузина. Това се отнася повече за пътуващите отзад, където окачването е многозвенно и се намаляват значително шума и вибрациите. При пълно натоварване или теглене на каравана например, вградената система за автоматично изравняване регулира сама височината на автомобила. Отпред е познатият MacPherson, който обаче е модернизиран и повишава още повече стабилността при движение

Гамата двигатели включва три агрегата – два бензинови V6 с обем 2,7 и 3,3 литра, като последният ще се предлага само за Америка и един дизелов 2,2-литров CRDi. Бензиновият мотор има променлива геометрия на смукателния колектор и регулируеми фази на газоразпределиение, в резултат на което максималната му мощност е 189 к.с. при 6000 об/мин.

Специално за новия Santa Fe е разработен турбодизелът 2,2 литра, чиято турбина има променлива геометрия и система за захранване Сommon rail от второ поколение (налягане на впръскването 1600 бара). Максималната му мощност от 153 к.с. се достига при 4000 об/мин., а максималният въртящ момент от 343 Nm e наличен в диапазона 1800-2500 об/мин. И двата двигателя ще се предлагат с 5-степенна механична или автоматична скоростни кутии. Трансмисията предава въртящия момент към предните колела, а при нужда прехвърля част от него към задните, като работата на междуосевия диференциал се управлява от нова електронна система. Възможно е и ръчно блокиране на разпределението на тягата поравно към двата моста.

Производителите са положили немалко усилия за да разграничат Santa Fe от по-малкия Tucson – тук са подобрени материалите в салона, разширено е стандартното оборудване, както и списъка с опциите, в който фигурира даже и електрическа регулировка на педалите.

За повишаване на безопасността и управляемостта се грижат ABS и ESP, шест въздушни възглавници (в т.ч. и въздушни завеси, защитаващи главите на седящите на третия ред седалки), активни подглавници на предните кресла и др..

Комфортът на пътуващите се осигурява от датчик за дъжд, борден компютър, странични огледала с подгряване, както и подгряване на зоната, в която лежат чистачките.