Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 VW Груп ще реши през ноември дали ще влезе в F1

VW Груп ще реши през ноември дали ще влезе в F1

2024
0
Порше
снимка: Порше

Фолксваген Груп ще реши през ноември дали ще влезе във Формула 1. Две от марките на концерна – Ауди и Порше – участваха през цялата година в разговорите за това какви да са задвижващите системи, които ще се използват в спорта от 2026 г. Смята се, че концернът от Волфсбург обмисля и двата бранда да станат част от F1. Според информация в немската преса във VW Груп преценяват дали Ауди да доставя задвижващи системи на Ред Бул и евентуално Уилямс, а Порше – на Макларън.

Немският уебсайт f1-insider.com внесе поредния щрих в сагата с евентуалното участие на Фолксваген Груп във Формула 1. Според тяхна информация във Волфсбург предстои взимането на окончателно решение през ноември.

Очакванията са проектът да получи зелена светлина. След това Ауди и Порше щели да работят в сътрудничество с Ред Бул Пауъртрейнс за създаване на задвижваща система, отговаряща на правилата за 2026 г.

Ред Бул Пауъртрейнс е компанията, която екипът от Милтън Кийнс създаде, за да поеме първоначално поддръжката и монтирането, а впоследствие и производството на агрегати от Хонда. Японският производител се оттегля от Формула 1 в края на сезон 2021. През 2022-ра моторите ще продължат да се правят в Сакура. След това се твърди, че Ред Бул Пауъртрейнс ще поеме производството, но тогава агрегатите ще са замразени. От Милтън Кийнс отдавна поддържат сериозни връзки с Волфсбург и от доста време се говори за възможно сътрудничество на двете компании.

Междувременно най-голямото попадение на Ред Бул Пауъртрейнс сред привлечените за проекта специалисти – Бен Ходжкинсън – е все още в договорни отношения с Мерцедес. Той не може да започне работа в Милтън Кийнс преди 2023 г. Твърди се, че от Ред Бул се опитват да намалят този срок и водят преговори Ходжкинсън да бъде освободен по-рано.

За категоричен знак, че Ауди се готви за влизане в F1 пък се сочи привличането на Адам Бейкър. Австралиецът е нает лично от CEO-то на компанията Маркус Дюсман

Бейкър е австралиец, завършил е технически университет в Мелбърн. В продължение на три години работи в Косуърт (2002-2005 г.). След това 4 години и половина е част от BMW Моторспорт. Там е шеф на отдела за изпитания на F1 двигатели. Преминава през департамента на BMW за двигатели за супербайк. Оглавява отдела за тестове на целия BMW Моторспорт. От юли 2018 г. досега е част от екипа на ФИА по сигурността, разследващ инциденти и работещ за подобряване на безопасността в автомобилния спорт. Смята се, че привличането на Бейкър в Ауди е станало с благословията на международната автомобилна федерация.

Не само Ред Бул обаче има добри връзки с VW Груп. Настоящият шеф на тима на Макларън Андреас Зайдл оглавяваше екипа на Порше, който доминираше в световния шампионат за надпревари за издръжливост и 24 часа на Льо Ман. Той е работил и в BMW и от тогава познава още Дюсман (бивш шеф на BMW отдела за F1 двигатели) и Бейкър.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Porsche (@porsche)