Начало Автомобилни новини VW инвестира милиарди в нови двигатели с вътрешно горене

VW инвестира милиарди в нови двигатели с вътрешно горене

2008
0
През 2024 г. Volkswagen ще лансира изцяло електрическо комби, базирано на студията ID.Space Vizzion. ID.7 Tourer е комби версията на ID.7.

Volkswagen преразглежда амбициозния си план за електрически автомобили и насочва вниманието си отново към двигателите с вътрешно горене. За тази цел концернът ще пренасочи 60 млрд. евро, които са били предназначени за нови електрически модели.

За никого не е тайна, че електрическата мобилност е в дълбока криза – наличните електрически автомобили са твърде скъпи, а държавните стимули за купуването им са твърде ниски. За разлика от тях автомобилите с двигатели с вътрешно горене се радват на бум, както показват текущите данни за регистрациите. Големите производители постепенно променят стратегиите си и се отказват от амбициозните цели след десет години да продават само електрически автомобили.

Ръководството на концерна VW натиска спирачките

От разработването на модулната електрическа платформа (MEB), на която са базирани повечето електрически автомобили на концерна, Volkswagen е един от най-яростните защитници на електромобилността. Още през миналата година базираната във Волфсбург компания предполагаше, че до 2030 г. около 80% от всички нови автомобили в Европа ще бъдат електрически. Групата планираше да инвестира гигантските 180 милиарда евро в разработването на бъдещи електрически модели.

Оттогава обаче VW ID.3, ID.4, Audi Q5 и Škoda Enyaq се продават по-скоро вяло. Неведнъж съответните заводи трябваше да спират производството, а дилърите – да разпродават своите MEB модели с изключителни отстъпки. Освен това се оказа, че достъпните модели от групата на ID.2 ще бъдат пуснати на пазара едва през 2025/2026 г. Сега става все по-очевидно,  че ръководството на концерна е решило да промени плановете си.

„Да запазим конкурентоспособността на автомобилите с вътрешно горене“

Въпреки че Volkswagen все още не е обявил официално промяната в курса, финансовият директор на концерна Арно Анлиц говори за преразпределение на средствата за развойна дейност по време на събитие, организирано от „Ройтерс“ в Мюнхен. Вместо планираните 180 млрд. евро, които трябваше да бъдат похарчени за нови електрически автомобили, сега към наследниците на ID.3 и компания ще бъдат насочени само 120 милиарда.

От друга страна, цели 60 милиарда ще бъдат насочени към „поддържане на конкурентоспособността на автомобилите с вътрешно горене в бъдеще“. Тази огромна сума трябва да даде на компанията от Волфсбург – притежаваща също марките Porsche, Lamborghini и Bentley – по-голяма гъвкавост на пазара в бъдеще. Главният изпълнителен директор на концерна Оливер Блуме наскоро се изказа в полза на запазването на забраната за използване на двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Двете изказвания не са непременно в противоречие едно с друго. Те обаче вероятно ще увеличат допълнително несигурността сред клиентите относно това коя форма на задвижване има повече шансове за бъдещето.

Накратко: Концернът Volkswagen реагира на слабото търсене на електрически автомобили и преразпределя  средствата за  тях. Групата възнамеряваше да инвестира 180 милиарда евро в разработването на нови електрически модели. Сега една трета от тях ще бъдат използвани за по-нататъшното развитие на класическите автомобили с вътрешно горене. Затова Volkswagen, Audi и останалите все повече обръщат внимание на – по думите на шефа на VW Оливер Блуме – „старата технология“.