WEC направи сериозни промени в своя технически правилник. Шампионатът задължи всеки производител в клас Hypercar да има поне два прототипа през следващата година. Следователно броят на участниците в WEC ще се увеличи и ще достигне общо 40.
WEC to expand the grid to 40 cars in 2025 📈
The WEC’s field size will increase by three cars for next year, with an expected 22-car Hypercar class.
The expansion comes after the series mandated that Hypercar Manufacturers must enter two cars across the season.@FIAWEC | #WEC pic.twitter.com/m9vfZSV444
— Only Endurance (@onlyendurance) June 14, 2024
През март се появи информация, че ФИА, ръководството на WEC и промоутъра Automobile Club de l’Ouest (ACO) планират някои промени за догодина. Идеята беше всеки един производител в категорията на хиперавтомобилите да разполага с два заводски прототипа.
Днес беше обявена промяната в правилника за сезон 2025. Според нея, всеки производител от клас Hypercar трябва да има поне два автомобила през следващата година. ACO публикува изявление по този въпрос. В него се казва, че принуждаването на производителите да участват с поне два автомобила има за цел да „подобри спортната справедливост и да осигури равни условия“ с оглед на шампионата на производителите
В него също така се пояснява, че всички допълнителни автомобили от даден производител ще бъдат включени в Световната купа на ФИА за отбори с хиперавтомобили.
„Това е логично за един световен шампионат. Всеки производител трябва да има два автомобила. Искаме производителите да предложат нещо сериозно. Друг фактор е балансът на представянето. Заради него ви трябват данните на два автомобила“, каза председателят на WEC Ришар Миле.
Новото правило ще върви ръка за ръка с разширяването на решетката на WEC от 37 на 40 автомобила за 2025 г.
В момента има няколко, които ще трябва да спазят правилото за два автомобила. Това са Кадилак, Ламборгини и Isotta Fraschini, които тази година ще участват с един автомобил. Правилото трябва да спази и Астън Мартин, който влиза в WEC догодина. Британският производител потвърди, че ще се включи с два хиперавтомобила през 2025 г. Те няма да бъдат оборудвани с хибридна система.
Догодина Кадилак се очаква да пусне два заводски прототипа. Американският производител няма да работи с Чип Ганаси Рейсинг. Говори се, че Jota ще бъде новият партньор на Кадилак. Тази година британският отбор използва две клиентски машини Порше 963. Isotta Fraschini също планира да разшири присъствието си на решетката, стига да осигури достатъчно финансиране.
Освен новите правила, WEC обяви и календара за сезон 2025. Броят на стартовете и техните домакини остава непроменен.
Вижте тази публикация в Instagram.