Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уайтинг: Щяхме да накажем Хамилтън, ако не бе колата за сигурност

Уайтинг: Щяхме да накажем Хамилтън, ако не бе колата за сигурност

46
0

Състезателният директор на ФИА Чарли Уайтинг внесе пояснение затова защо Люис Хамилтън не е бил наказан за пресичането си на първия шикан след старта на Гран при на Мексико. Британецът водеше до спирането в първия завой, но блокира предната си дясна гума и мина през тревата. Пилотът на Мерцедес се върна на пистата след завой 3, но имаше 4-5 коли дължина аванс, който бе доста по-голям от този преди завой 1.

Уайтинг разясни, че веднага след връщането си на пистата Хамилтън е намалил темпото, а след това назначаването на виртуална и след това на същинската кола за сигурност е стопило напълно преднината на Люис. Но обясни, че ако тази разлика от 4-5 болида в полза на шампиона се е била запазила, без да има сейфтикар, то той е щял да получи наказание.

„Хамилтън намали значително темпото, каза Чарли по време на днешната пресконференция на пилотите, в която и той участва. – Педалът му на газта беше на 80%. И това можеше да се види от телеметрията. Но ако не беше назначаването на виртуалната кола за сигурност и същинската кола за сигурност, които съкратиха разликите, и той бе запазил същото предимство, щяхме да го накажем.”

Относно разликата в наказанията на Фетел и Верстапен в Мексико – 10 и 5 секунди, Уайтинг обясни, че стюардите са сметнали, че нарушението на Себастиан е било по-сериозно и затова санкцията му е била по-голяма. Пилотът на Ферари бе наказа за движение настрани при спиране срещу атаката на Рикиардо, а Макс за пресичането на първия шикан при атаката на Себастиан

Уайтинг коментира още и използването на неприличен език по негов адрес от страна на Фетел: „Стечение на обстоятелствата е, че лошият език на Фетел бе към мен. Не за първи път се използва такъв в спорта. Но той се извини веднага след състезанието и изпрати извинително писмо. Приемам го и продължаваме напред.“