WRC ще използва хибридни автомобили до края на 2026 г. Шампионатът прави обратен завой по този въпрос след последния съвет за моторни спортове на ФИА (WMSC). По този начин автомобилите с хибридна система ще се използват и през следващите два сезона.
Вижте тази публикация в Instagram.
ФИА обяви, че ще направи обратен завой по отношение на предложението си от февруари за постепенното премахване на WRC автомобилите от клас Rally1 в сегашния им вид. Решението беше ратифицирано на последната среща на WMSC, която се проведе в Самарканд, Узбекистан
Февруарското предложение на работната група на ФИА беше доста радикално. То се основаваше на премахването на хибридното задвижване от автомобилите от Rally1 от следващата година. Това беше като част от плана за намаляване на разликата в представянето спрямо автомобилите от Rally2. Планът беше това да стане чрез намаляване на аеродинамиката, посредством модифицирано задно крило и по-малък въздушен ограничител.
Това съвпадна с предложението производителите от WRC да произвеждат допълнителен комплект за модернизация на автомобилите за Rally2. Така трябваше да се увеличат техните характеристики и да позволят на някои състезатели да се борят за челните места на ралитата.
Очакваше се този ход на ФИА да увеличи броя на участниците в WRC и да осигури плавен преход към изцяло новите технически правила през 2027 г.
Промените в Rally1 и Rally2 срещнаха силна съпротива от страна на отборите и производителите. В резултат на това през април бе изпратено писмо до ФИА с искане настоящите правила да останат в сила.
Основните опасения на отборите бяха свързани с кратките срокове за модифициране, тестване и валидиране на промените в WRC автомобилите за следващия сезон. Другите опасения бяха свързани факта, че вече са направени инвестиции в настоящите WRC автомобили. Очаква се те да се състезават в рамките на петгодишен хомологационен цикъл [2022-2026 г.].
„Техническата стабилност беше договорена между всички заинтересовани страни за сезоните 2025 и 2026 г. на световния рали шампионат на ФИА. Световният съвет потвърди, че след обстойни коментари и дискусии, Техническият правилник на WRC за автомобили Rally1/2 ще остане непроменен през следващите две години“, се казва в изявление на ФИА.
„Всички заинтересовани страни работят положително заедно по насоките на регламента за 2027 г. След това и има добър консенсус между членовете на Световния съвет и производителите по ключовите цели. Те са насочени предимно към увеличаване на участието на най-високо ниво, както беше определено по-рано от ФИА.“
„Голямото очакване на Световния съвет е, че настоящите производители ще се ангажират с дългосрочното бъдеще на WRC доста по-рано. Тези правила ще бъдат представени за одобрение на декемврийското заседание на Световния съвет. Това дава повече от две години време на производителите да се адаптират.“
„След ясния ангажимент за инвестиции от страна на промоутъра на WRC, ФИА ще подсили екипа си в отделите „Търговия“ и „Комуникации“. Така ще разшири подкрепата си за промоутъра и ключовите заинтересовани страни около Работната група за промотиране.“
„След създаването на Спортната работна група на WRC ще има силен фокус върху управлението на спортния правилник. Основният акцент ще бъде върху увеличаването на възможностите за медийна активация и намаляването на разходите за състезателите. Окончателните версии на тези спортни регламенти ще бъдат предложени на октомврийската сесия на WMSC.“
Президентът на ФИА Мохамед бин Сулайем посочи, че WRC остава един от най-важните шампионати под шапката на федерацията.
„WRC е изключително важен за ФИА. Той е върхът на рали дисциплината. През последните седмици проведох много разговори с производителите за бъдещата му посока.“
„Вече е ясно, че всички ние се нуждаем от техническа стабилност за следващите две години. В същото време за ФИА е важно при осигуряването на тази стабилност да получим същия положителен ангажимент от производителите“, заяви Бин Сулайем.
Вижте тази публикация в Instagram.