Начало Moto News WSBK: Интересни факти след Филип Айлънд

WSBK: Интересни факти след Филип Айлънд

48
0

Световният шампионат в клас супербайк WSBK започна с интересна битка на пистата Филип Айлънд. Сега пилотите имат доста дълга пауза от месец и половина в шампионата. Следващият старт е на пистата Моторланд Арагон на 13 април. Тъкмо време, в което да излекува травмата си явлението в тазгодишния шампионат Алекс Лоус. Дебютантът от Voltcom Crescent Suzuki направи впечатляващи времена, но контузи левия си глезена си при падане от хайсайд на 11-ия завой. Сега той е в Англия на лечение.

Всъщност до следващи старт ще влязат във форма и други пилоти, които бяха контузения за първите две състезания в Австралия.  Става дума за Лука Скаса и Силвен Барие, които се лекуват. Другата вест дойде от организаторите на шампионата Dorna. WSBK завръща на пистата Лосаил в Катар, където ще бъде последния кръг от шампионата. Досега в календара на датата 2 ноември стоеше надпис ТВА и трябваше да се уточни къде ще е последният кръг. Както съобщи Хавиер Алонсо от Dorna, предварителен договор с Катар е подписан на Филип Айлънд, а този месец ще бъде сключен и окончателния контракт. Така сериите се завръщат на Лосаил, тъй като състезание от WSBK имаше от 2005 до 2009 г. пред февруари или март.

Организаторите на WSBK съобщиха още интересни факти след първия кръг. За квалификацията това са:

Силвен Жинтоли спечели третата първа позиция в кариерата си след Монца 2012 г. и Лагуна Сека през миналата.  Aprilia е третият производител за три години, който печели първа позиция на Филип Айлънд след Том Сайкс с Kawasaki през 2012 г., и Карлос Чека с  Ducati през миналата.  Жинтоли е вторият френски пилот, който тръгва от полпозишиън на Филип Айлънд след Режис Лакони през 2004 г. за Ducati. Aprilia не е стартирала от първа позиция след 2001 г. с Трой Корсър.

Давиде Джулиано бе 2-и на старта. Това е най-добрата му квалификация от Москва миналата година, когато спечели първа позиция. Ducati пък не са стартирали от първа редица от Нюрбургринг миналата година, когато там бе Айртон Бадовини след квалификация на мокро. Постиженията на двамата – Жинтоли с 1:30.038 и Джулиано с 1:30.135 са по-добри от досегашния рекорд на пистата, поставен от Карлос Чека миналата година – 1:30.234.
Марко Меландри се върна на първа редица за първи път от Нюрбургринг миналата година. Юджийн Лавърти – 4-и върна моторите на Suzuki сред тези на първите 4 места на старта за първи път от Силвърстоун 2012, когато Леон Камие стартира тръгна за последно от първа редица. Алекс Лоус бе 5-и, с което донесе на Suzuki старт от топ 5 за първи път от Филип Айлънд през 2010 г., когато Леон хаслам спечели първа позиция, а Силвен Жинтоли бе 5-и.

Лорис Баз – 7-и на старта бе най-добре касиралия се пилот на Kawasaki, но това е най-лошото класиране на пилот на марката след Силвърстоун миналата година, когато нямаше никой в топ 5. Световният шампион Том Сайкс бе 8-и, което бе най-лошата му квалификация от  2005 насам. Машина на BMW пък за първи път липсваше от топ 10 след Нюрбургринг 2010, когато Рубен Шаус стартира 11-и, а Трой Кросър – 14-и.

На състезанието Юджийн Лавърти стана първия пилот с победи в две поредни състезания, но от различни шампионати след 1997-1998, когато Карл Фогърти направи същото.  Лавърти донесе първата победа на Suzuki след тази на Леон Хаслам в Киалами през 2010 г. Сега Suzuki имат 32 победи в Супербайк, със 7 по-малко от Aprilia. Suzuki не са печелили първото състезание от шампионата от 2010 г., когато Хаслам спечели на Филип Айлънд. Лавърти спечели 13-ото си състезание, като изравни постиженията на Арон Слайд и Марко Меландри и се нареди на 11-о място в класацията. 

В първото състезание Марко Меландри взе 39-ия си подиум, като изравни постижението на шампиона от 1993 г. Скот Ръсел и е на 16-о място в класацията.

Kawasaki имаше два мотоциклета на подиума във второто състезание – Баз втори, а Сайкс – трети, за първи път от второто състезание в Асен миналата година, като на подиума бяха същите пилоит – победител бе Лавърти, а му асистираха Сайкс и Баз. Kawasaki не са имала два байка на подиума в Австралия от 1994 г. Преди 20 години там бяха Скот Ръсел и Антъни Гобърт – съответно 2-и и 3-и след Карл Фогърти с Ducati.
В първото състезание Час Дейвис за пърив път направи най-бърза обиколка за Ducati. За последен път  италиански производител е правил най-бърза обиколка на Маникур през 2012 г. в двете състезания от Жинтоли и Джулиано. Времето на Дейвис –  1:30.949 е по-добро с две десети от предишната най-бърза обиколка на Филип Айлънд на Лавърти от миналата година – 1:31.168.
Меландри спечели на Филип Айлънд 329-ия подиум за италианците в Супербайк. Така те изпревариха австралийците и са на второ място в класацията след пилотите от Великобритания с 384 подиума.