Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Зак Браун има сериозни опасения относно продължаването на партньорството с Хонда

Зак Браун има сериозни опасения относно продължаването на партньорството с Хонда

94
0

Изпълнителният директор на Макларън Зак Браун заяви, че има сериозни опасения относно смисъла от продължаването на сътрудничеството между екипа и доставчика на задвижващи системи Хонда. Според него взаимоотношенията между двете страни наближават лимита на търпението. Изказването на Браун идва след съобщението от страна на Хонда, че за предстоящата Гран при на Канада компанията няма да може да предостави новата спецификацията на мотора с всички подобрения по него.

За трета поредна година Хонда не може да предостави на екипа от Уокинг достатъчно мощна и надеждна задвижваща система, като според информация в Auto Motor und Sport изоставането като мощност към момента от водещите производители е близо 100 конски сили. По думите на Браун Макларън не може да има още една година като настоящата, в която за момента след 6 старта тимът няма нито една спечелена точка.

„Нашите предпочитания са да спечелим шампионата с Хонда, каза Браун. – Но в един момент трябва да вземеш решение дали това е постижимо. Имаме сериозни опасения (дали това може да се случи). С тези липсващи ъпгрейди и подобрения, които не са на нивото, на което ни е казано, че ще бъдат, ние сме почти на лимита си на търпение. За момента нещата с Хонда не работят. Една година във Формула 1 е цяла вечност. 3 години са като цяло десетилетие. И не можеш просто да продължиш така завинаги.“

Браун наскоро отхвърли възможността Мерцедес да помага на Хонда в решаването на проблемите си с мотора, както и тази Макларън сам да произвежда свои двигатели. Той вярва, че клиентски отбор може да печели във Формула 1, а също така е на мнение, че търговските ползи от контракта с Хонда се уравновесяват от загубите на пари от FOM заради лошото класиране на тима в шампионата при конструкторите през последните години.

Зак Браун разказва подробности за работата на Макларън и развитието на Формула 1 като цяло в специален материал, който може да намерите в брой на списание ClubS1 (204).