Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Тежка катастрофа на Сарджънт съкрати максимално последната тренировка на Зандвоорт

Тежка катастрофа на Сарджънт съкрати максимално последната тренировка на Зандвоорт

1680
0
Гран при на Нидерландия, Зандвоорт
снимка: Заубер

Едва 18 минути от последния час за подготовка имаха на разположение отборите от Формула 1 на пистата Зандвоорт. Причината бе тежка катастрофа на Логан Сарджънт, след която поправката на предпазните бариери отне дълго време. На практика никой не можа да свърши нищо съществено.

Времето в началото на последния час за подготовка преди квалификацията за Гран при на Нидерландия отново бе лошо

Не духаше толкова силен вятър като вчера, но валеше и имаше прогнози дори за бури. Според метеоролозите можеше по-късно да има пориви на вятъра, достигащи скорост 70-80 км/ч. Температурата на въздуха бе едва 18 градуса, тази на пистата – 20.

Нико Хюлкенберг излезе на пистата две минути след началото на сесията. Той загуби доста време вчера, катастрофирайки точно заради вятъра.

„Определено беше порив на вятъра. Много неочаквано задната част внезапно блокира. Нямаше никакво предупреждение и не очаквах да се случи нещо такова. Натиснах спирачките малко повече, но не и по-късно. За щастие не беше силен удар и почти нямаше щети“, обясни Хюлкенберг.

По един опознавателен тур направиха още Кевин Магнусен и Валтери Ботас. На мокрия Зандвоорт се появиха Гуаню Жу, Оскар Пиастри и Карлос Сайнц, който пък загуби втората сесия заради повреда на трансмисията. Някои от пилотите сложиха интермедии – като Пиастри, който дори влезе в серия от няколко тура. Неволите на Хюлкенберг пък продължиха с нов удар и счупено предно крило.

15 минути след началото на сесията в таблицата вече имаше 10 времена, а всички вече бяха с интермедии. Начело бе Фернандо Алонсо с 1:21.461 мин. Зад него бе Пиастри – на 0,389 сек. Следваха Ланс Строл, Магнусен, Логан Сарджънт, Ландо Норис, Джордж Ръсел, Алекс Албон, Валтери Ботас, Даниел Рикиардо. Точно тогава Сарджънт претърпя тежка катастрофа и тренировката веднага бе спряна. Американският пилот разби обновения си Уилямс така, че болидът се подпали и трябваше да бъде изгасен от маршалите.

Сарджънт бе невредим, но колата му бе напълно разбита. Гасенето, прибирането ѝ в пита и процедурите по подсилването на предпазната бариера на Зандвоорт отнеха дълго време

На трибуните купонът не спираше, но пилотите си останаха по боксовете. Междувременно дъждът спря. Джеймс Ваулс каза, че в Уилямс имат резервни части, но трябвало да вземат предвид и Алекс Албон, пресмятайки какво могат да направят. Първоначалният поглед показа сериозни щети, включително вероятност за смяна на шаси.

В тренировките при инцидент часовникът не се спира и от официално определеното време оставаха по-малко от 20 минути. Най-много обиколки в този момент имаше Пиастри – 7. Алонсо и Магнусен бяха с по 6. Половината пилоти нямаха обиколки за време, а Макс Верстапен, Серхио Перес и Люис Хамилтън изобщо не бяха излизали на пистата.

Над пистата Зандвоорт дори се появи слънце 13 минути преди края на определения за последна тренировка час. Рейс контролът обяви, че сесията ще бъде подновена 5 минути преди времето да изтече.

Паузата бе удължена с още 2, а след това още с една минута. На изхода от питлейна се образува опашка. Верстапен изпревари Пиастри и Ръсел при излизането от алеята пред боксовете. Макс получи черно-бял флаг заради поведението си. Всички бяха с интермедии.

Паузата бе удължена с още 2, а след това още с една минута. На изхода от питлейна се образува опашка. Верстапен изпревари Пиастри и Ръсел при излизането от алеята пред боксовете. Макс получи черно-бял флаг заради поведението си. Всички бяха с интермедии.

В хаотичния спринт да се запише поне един тур накрая Перес и Юки Цунода така и не успяха да направят обиколка за време. Класирането изглеждаше доста странно с Пиер Гасли начело пред Магнусен и Валтери Ботас. Следваха Норис, Алонсо, Окон, Пиастри. Топ 10 допълниха Строл, Хюлкенберг и Сайнц.