Начало Списание Защо завръщането на Алфа Ромео е наистина важно

Защо завръщането на Алфа Ромео е наистина важно

16
0
списание ClubS1, брой 2012

В този брой решихме да отделим централно място на завръщането на Алфа Ромео във Формула 1. Да, ангажиментът на компанията няма да е във вида, в който бе преди години, но е позитивен знак за нагласите на автомобилните компании към Гран при. Г-н Маркионе може и да има своята игра и успоредно с ангажимента на един от брандовете си да заплашва с излизане на Ферари, но така или иначе очевидно всъщност по-скоро ще иска да продължи и дори да увеличи участието си в Гран при. И това е повече от логично на фона на отново повишаващия се зрителски интерес (тема на отделен материал). Независимо от битката, която ще води с новите собственици на Формула 1, той е наясно, че всъщност те имат не лоши идеи за възраждане на борбата в спорта. И се готви за нея и с промените в структурата на Скудерията – те са обект на друг кратък материал. Ферари никога не би била компанията, която е днес, без Гран при, и невероятният й създател Енцо Ферари го разбираше по-добре от всеки друг. А точно през този месец пък се навършват 120 години от рождението на легендарния Комендаторе и Паоло д’Алесио ни изпрати още един специален материал за него.

За жалост през януари ни напусна още една легенда на автомобилизма – Дан Гърни – и бяхме длъжни да му отделим специално място не просто защото е бил любимият пилот на президента на ФИА Жан Тод и най-опасният съперник за Джим Кларк, а защото е от хората с наистина специален принос в спорта.

В него пък се развиват и други интересни процеси – като завръщането на Форд във WRC или все по-тесните връзки на Формула Е с автомобилните гиганти, за които също ви разказваме в отделни материали.

Що се отнася до самите най-нови продукти на концерните, решихме да ги систематизираме по-кратко и информативно, за да имаме място за по-голяма част от тях.

Събитията, които предстоят през 2018 г., са наистина много и ще се опитваме да следим по-голямата част от тях. Обръщаме внимание на 24 часа на Дайтона например, заради участието на Фернандо Алонсо и Ланс Строл. Те пък ни върнаха към епохата, в която пилотите от F1 редовно се състезаваха през януари и февруари в така наречените Тасманийски серии.

Иван Тенчев