Обявеното влизане на Ауди във Формула 1 през следващия етап от развитието на серията след 2025 г. бе изключително важно събитие по няколко причини
То показа на първо място, че Гран при остава – и ще остане – все така най-важната дисциплина за автомобилните гиганти. Популярността на състезанията е абсолютно несравнима по всички възможни показатели. Претъпканите писти и рекордният брой телевизионни зрители са най-прякото изражение на огромния интерес. Той бе катализиран до червено през миналата година, а цялата нова генерация млади хора, които следят F1, асоциира себе си с новото поколение таланти с техния начин на общуване.
Да, настоящият сезон не е така драматичен. Изглежда предрешен. Но американските собственици и ФИА са убедени, че политиката им на финансови ограничения и наложените промени ще изравнят силите, макар и не веднага.
От друга страна обявените нови правила за въпросния нов етап на развитие от 2026 г., които са обект на отделен материал в този брой, напипват вероятно добре евентуалното глобално развитие на транспорта
А то май далеч няма да е само с напълно електрически автомобили. Навлизането на бранд като Ауди е всъщност най-яркото доказателство за какво в действителност се готви индустрията. Порше също бе на път да стане отново участник в Гран при. Но преговорите с Ред Бул се провалиха и това е обект на друг на наш коментар в този брой. Със сигурност има много елементи за това развитие. Но именно успехът на Формула 1 и по-достъпната среда накараха в някаква степен австрийците да „дръпнат ръчната“. Ние бива да се пренебрегва фактът, че всъщност с новото си ръководство и Хонда изглежда иска да се върне…
Разбира се, не сме обърнали внимание единствено на политика, а търсим отговор и на въпроса с какво успя Ред Бул така категорично да доминира напоследък. Разглеждаме няколко теории и с какво Ферари F1-75 направи така силно впечатление поне в първата половина на сезона. Анализът и графиките на Паоло д’Алесио демонстрират някои от най-интересните и важни решения.
Тази година ставаме свидетели и на едно от най-бурните лета в транферите
В центъра, разбира се, е сагата с Оскар Пиастри, който се оказа пилот в Макларън и това е друга тема в това издание с множество детайли кой как си свърши и не си свърши работата.
През следващия месец списанието ни ще отбележи своя 23-ти рожден ден. Подготвяме специално издание само на хартия с историите на всичките 34 световни шампиони във Формула 1.
Каним Ви и на среща с вас на живо на 05.10.2022 в кино Cine Grand, Sofia Ring Mall.
Както обикновено, броят ви чака в дигитален формат на сайта e-spisanie.com!
Списание ClubS1 е част от програмата за лоялност на Shell – ClubSmart. Можете да получите достъп до електронния вариант на списание ClubS1 и с ваучер, като замените част от своите ClubSmart точки.