Тото Волф разкри защо Мерцедес си тръгна от Формула Е след края на сезон 2021-22. Германският производител участва през последните три сезона в световния шампионат с електрически едноместни болиди. Мерцедес дори стана шампион при пилоти и отбори за последните две кампании благодарение на Ник де Врис и Щофел Вандоорн. Въпреки това Сребърните стрели решиха да сложат край на програмата си във Формула Е.
Волф разкри, че основните причини за напускането на Формула Е от страна на Мерцедес са по-ниският зрителски интерес, както и не толкова високата възвръщаемост на инвестициите.
Формула Е увеличи кумулативната си аудитория през сезон №8 (2022 г.) Тя бе над рекордните нива, постигнати през предходния сезон. Общият брой часове гледане се увеличи с 58% на годишна база спрямо 2021 г. Въпреки този ръст, възвръщаемостта на инвестициите не беше достатъчна за Мерцедес. Германският производител така и не успя да оправдае участието си в електрическия шампионат, особено в сравнение с огромната популярност на F1, която продължава да нараства все повече.
Волф заяви, че абсолютно същите аргументи се отнасят и за предишното участие на Мерцедес в DTM. Германският производител напусна немския автомобил шампионат в края на 2018 г. След това се върна в началото на сезон 2021. Тогава влязоха в сила правилата за GT3 автомобили заради липсата на достатъчно участници в Клас 1.
„Смятам, че F1 стана толкова голяма и засенчи всичко останало“, сподели Волф. в интервю за полския уебсайт SwiatWyscigow.pl.
„Бяхме наистина щастливи и успешни в DTM в продължение на повече от 30 години. Но въпреки това се стигна до момента, в който заводският отбор се нуждаеше от 40 или 50 милиона евро, ако искаше да се състезава в шампионата. Същевременно възвръщаемостта на инвестициите беше твърде малка за да си позволим това нещо“, добави шефът на Мерцедес.
Ръководството на Формула Е твърди, че изгражда наистина глобална фенска база. Целта на електрическият шампионат е да се утвърди се като първокласен спорт на живо, който може да бъде наблюдаван дори по телефона. От друга страна Волф каза, че в момента просто няма как да съгласува инвестицията на Мерцедес с печалбата, която дори включва и всички титли.
„Същото е и във Формула Е. Аудиторията там просто не беше достатъчно добра. Така имате DTM там, след това имате Формула Е тук, а накрая имате F1 в цялата зала.“
„Затова решихме да концентрираме върху това да го правим както трябва и да вложим ресурсите в F1, вместо да се разсейваме и разводняваме за другите неща.“
Мястото на Мерцедес във Формула Е бе заето от Макларън. Британският отбор влиза в световния шампионат с два автомобила, които ще бъдат карани от Рене Раст и Джейк Хюз. Тимът ще остане под експертното управление на бившия шеф на отбора на Мерцедес Иън Джеймс. Британецът застава начело на екипа на NEOM McLaren FЕ след като в Макларън постигнаха съгласие с Мерцедес за привличането на британеца.
Sensual clarity, unparalleled modernity: our way of continuing the electrifying journey of the Mercedes-EQ Silver Arrow 02 ⭐#MercedesEQ #WeDriveTheCity pic.twitter.com/Sc9n3sxJ3a
— Mercedes-EQ Formula E Team (@MercedesEQFE) September 14, 2022