Начало Избрани Жу: Надявам да направим голяма крачка напред или поне да завършим там,...

Жу: Надявам да направим голяма крачка напред или поне да завършим там, където бяхме тази година

364
0
Гуаню Жу, Алфа Ромео
Гуаню Жу, снимка Алфа Ромео

Гуаню Жу иска да направи голяма крачка напред през 2023 г. Пилотът на Алфа Ромео завърши първия си сезон като пилот от F1. 23-годишният състезател коментира напредъка, който е постигнал с развитието на кампанията, както и какви са очакванията му за следващата година.

Жу направи дебюта си в Гран при на Бахрейн с Алфа Ромео. Отборът от Хинвил напълно обнови пилотския си състав тази година. Заедно с младият китаец бе и Валтери Ботас. Финландецът отвори нова глава в кариерата си след като прекара пет сезона в Мерцедес.

Алфа Ромео разтълкува успешно промените в техническите правила за тази година. Екипът създаде автомобил, който бе много конкурентен в началото на сезона. Това позволи на Ботас да се бори с Алпин, Макларън и дори Мерцедес.

С напредване на кампанията швейцарският екип започна да трупа изоставане. За съжаление, липсата на достатъчно подобрения по болида С42 попречиха на Алфа Ромео да се задържи в борбата межди Алпин и Макларън. Екипът дори бе настигнат от Астън Мартин в заключителната част от сезона.

Алфа Ромео финишира на шеста позиция при конструкторите. Тимът от Хинвил спечели актив от 55 точки, колкото бе и този на Астън Мартин. В крайна сметка по-добрите индивидуални класирания на Ботас помогнаха за запазване на тази толкова важна позиция за отбора. Това бе най-доброто класиране за швейцарската компания откакто носи името Алфа Ромео.

Голяма част от заслугата за този резултат бе на Ботас. Опитният финландец се представи страхотно пред първата половина от тазгодишната кампания. В крайна сметка Ботас завърши десети в генералното класиране при пилотите и дори успя да изпревари Даниел Рикиардо и състезателите на Астън Мартин и Алфа Таури.

Същевременно Жу записа само три класирания в зоната на точките. Пилотът на Алфа Ромео направи добро впечатление зад волана на С42. За нещастие, той се сблъска с редица технически проблеми, както и тежка катастрофа на Силвърстоун. Така Жу спечели само 6 точки, но все пак бе новобранец на годината заради липса на каквато и да е конкуренция в тази класация.

В Алфа Ромео си поставиха за цел да запазят шестото място и ако може да го подобрят. Екипът от Хинвил се надява на още една голяма стъпка напред за догодина.

Самият Жу посочи как позицията на Алфа Ромео през 2022 г. е можело да бъде осигурена по-рано.

„Това е съвсем ясно: другите отбори са малко по-ефективни по отношение на разработването на новите части уикенд след уикенд“, разкри Жу през сайта racingnews365.com.

„Първият ъпгрейд, който направихме, беше на Сузука, следващият- в Остин. Честно казано това бяха основните промени, които направихме през сезона“ продължи пилотът на Алфа Ромео. „Ако частите идваха по-рано, тогава можеше да се получи друга [по-добра] история, когато се борехме за шеста позиция.

Жу загатна и за бавните темпове на развитие в Алфа Ромео. „Все още не сме достигнали бюджетния си лимит. За следващата година се надявам да има голяма разлика в по-бързото получаване на различни видове части.“

Жу подробно описа подобренията, които е направил от началото на годината.

„Може би през първата половина на сезона имах няколко сесии зад Валтери. Това е нормално, защото трябваше да науча всичко“, коментира пилотът на Алфа Ромео.

„Постепенно намирах скорост квалификациите. Честно казано там бях най-близо до него. През втората половина на сезона бяхме много равностойни в темпото, а понякога дори бях по-бърз от него. Затова мисля, че от моя страна направих голяма крачка напред.“

„Излизането на нова писта вече не е толкова голяма трудност сравнение с началото на годината. Това се видя в Сингапур и Сао Пауло. Те бяха трасета, които бяха напълно нови за мен“, обясни Жу.

23-годишният състезател очаква догодина да има повече напрежение върху него. Въпреки това той се надява, че повечето опит ще му помогне да бъде по-постоянен.

„Догодина ще има по-голямо напрежение, защото вече няма да съм новобранец. Всички ще очакват повече от мен. Надявам, се, че опитът от първата година спорта ще ми помогне.“

Жу беше изправен пред стръмна крива на обучение в началото на сезона. Състезателят на Алфа Ромео редовно беше изпреварван от Ботас в първите седем състезания за годината. Но от този момент нататък той започна да се доближава до опитния си съотборник.

Алфа Ромео ще разчита на Жу и през 2023 г. Китаецът успя да запази позицията си в отбора от Хинвил, макар да не печелеше толкова голям брой точки. Сега той се стреми да се наложи и да постигне повече класирания в топ 10 през следващата кампания.

„Тази година очаквах да спечеля някоя друга точка. Догодина искам да съм по-често в Q3 и да спечеля по-голям актив от точки.“

„Тази година имаше няколко случая, особено в началото на годината, когато автомобилът беше по-добър, но просто нямах достатъчно опити да направя по-добра квалификационна обиколка.“

„Вярвам, че всички тези неща ще дойдат. Просто трябва да продължа да работя с отбора. Надявам да направим голяма крачка напред или поне да завършим там, където бяхме тази година“, завърши пилотът на Алфа Ромео.

Отборът от Хинвил има нов главен изпълнителен директор в лицето на Андреас Зайдл. Германският инженер идва на мястото на Фредерик Васьор, който премина във Ферари. В допълнение, сезон 2023 ще бъде последният, в който Заубер ще работи с Алфа Ромео.