Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Жу: Нямаше по-добра опция от тази да се присъединя към Ферари

Жу: Нямаше по-добра опция от тази да се присъединя към Ферари

Гуаню Жу
Гуаню Жу, снимка Ферари

Гуаню Жу даде официално интервю за сайта на F1 навръх Гран при на Китай. 25-годишният пилот се радва отново да бъде част от семейството на Ферари и да работи с Фредерик Васьор. Жу също така разкри някои детайли относно работата си в Скудерията от началото на тази година.

Жу кара за Заубер от 2022 до 2024 г. В края на миналата година китаецът загуби титулярното си място в отбора, подобно на Валтери Ботас. Макар да водеше разговори с няколко тима, Жу така и не успя да си намери друго титулярно място за сезон 2025.

В началото на тази година Жу стана резервен пилот на Ферари. Така китаецът се завърна в Маранело след дълго отсъствие. Преди това той беше част от академията за млади пилоти на италианския екип от 2014 до 2018 г.

В навечерието на рейс уикенда в Китай Жу разказа малко за живота след напускането на Заубер. Китаецът разкри, че е избрал избрал място, където се „чувства щастлив“ и в същото време остава част от падока на F1. Той също така няма проблем да си вземе година почивка след тежката последна година с тима от Хинвил

„Както винаги съм казвал, след като нямаше свободно място на стартовата решетка, моят приоритет беше да намеря място, където съм щастлив и където мога да се включа във важна роля. Нямаше по-добра опция от тази да се присъединя към Ферари“, сподели Жу.

„От друга страна съм щастлив, че мога да си взема една година „почивка“, най-вече сезона която имах през 2024 г., защото той беше доста изтощителен отвътре и отвън“, продължи китаецът.  „Имам чувството, че много пилоти са направили крачка назад и след това [са се върнали] на стартовата решетка. Това със сигурност е дългосрочната ми цел. В краткосрочен план просто се опитвам да бъда колкото се може по-добър с ролята си. Не чувствам, че това е стъпка надолу.“

„Искам да използвам тази година, за да уредя наистина всичко и също така да съм във възможно най-добра психическа форма. Също така се уверявам, че съм на щастливо място“, обясни Жу.

Тази година Жу отново се събра с Фредерик Васьор. Двамата работиха заедно в тогавашния тим на Алфа Ромео през 2022 г. След това французинът пое в посока Ферари, докато тимът от Хинвил започна да прави сериозни крачки назад.

„Наистина ми хареса първата година в Заубер и много ми хареса да работя с Фред. Той е бил в падока достатъчно дълго, така че познава техническата страна на нещата, знае какво харесват пилотите и какви са те като личности.“

„Той познава толкова много състезателни пилоти и е работил с толкова много от тях през годините. Това наистина ме накара да имам тази увереност и доверие [в] него както преди три години, но и сега. Помага ми и това, че Фред е работил с мен в миналото и знае какъв съм като човек и пилот, което е много важно. Разбира се, бях щастлив, че възможността беше за мен и съм още по-щастлив, че сега отново сме заедно“, добави резервният пилот на Ферари.

Жу добави, че зимната пауза е била изключително спокойна за него, за разлика от предишните няколко години

„Всъщност зимата беше много спокойна. Успях да си почина малко, да не се притеснявам толкова за подготовката за сезона, да направя крачка [встрани]. От тази гледна точка се възстанових много добре след трудния сезон, който имах. Когато се върнах след зимната пауза, ходех доста често във фабриката през седмицата, включвах се активно и се опитвах да разбера как работи отборът.

„Всичко е напълно различно е от това, с което съм свикнал. Все още се усеща духът на F1, който се усеща във всеки отбор, но това е различен начин на работа и различна среда. Хареса ми, но все още трябва да го разбера малко повече и да се запозная с повече хора.“

„Беше малко по-различно да съм в Академията [в сравнение] с [основния отбор от F1]. Все още се уча ден след ден, но вече правя някои стъпки с техническата страна и просто се опитвам да помагам като цяло. Сигурен съм, че скоро нещата ще се получат автоматично“, каза още Жу.

Ролята на Жу му позволява да посещава състезанията от сезон 2025 в F1. Китаецът ще бъде на разположение на Ферари при нужда да замести Шарл Льоклер или Люис Хамилтън. Китаецът споделя тази роля с Антонио Джовинаци. Италианецът обаче няма да бъде на разположение в дадени рейс уикенди заради ангажиментите си с Ферари в WEC.

„Познавам Шарл от много години, още когато бяхме заедно в академията. Сега е страхотно да слушам отзивите му и разликата, която усеща в сравнение с предишните години. Сега мога да се уча много от него и от това, с което е свикнал.“

„Много е интересно да си с такива пилоти. Единият е тук от дълго време, а другият идва от отбор, където всичко е напълно различно. Това е добре за мен и има много информация, която мога да събера“, каза още китаецът.

Накрая Жу призна, че иска да се завърне на стартовата решетка през 2026 г. Единственият реалистичен вариант за това е Кадилак. Американците ще бъдат клиентски отбор на Ферари в първите няколко сезона. Друг плюс за Жу е свързан с Греъм Лоудън. Доскоро британецът беше в ролята на мениджър на китайския пилот, преди да застане начело на Кадилак

„Имам желание да се върна на състезателна седалка и да карам на пълен работен ден във Формула 1“, заявява той. „Що се отнася до дългосрочната цел, тя е много ясна и категорична. Сигурен съм, че всички знаят това.“

„Но смятам, че докато имаш такава пауза, [това помага] да се успокоиш. Това все пак е много важна роля. Не е като да се чувствам сякаш съм останал [извън] спорта. Чувствам, че имам много [голяма] отговорност към отбора.“

„Тук се опитваш да печелиш състезания и все още оказваш влияние, така че всичко наистина има значение. Все още ще работя усилено за това. Но ако има възможност за завръщане на решетка, няма съмнение, че ще се боря за нея. В момента просто съм развълнуван да започна сезона с новата си роля тук, във Ферари. Кой знае какво ще бъде бъдещето? Нека видим“, заключи Гуаню Жу.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Scuderia Ferrari HP (@scuderiaferrari)