Начало Тест драйв ZR-V – новият SUV на Honda

ZR-V – новият SUV на Honda

5982
0
Honda ZR-V

Honda непрестанно увеличава предлаганите от компанията продукти. Стайлингът на цялата гама става все по-модерен, качеството – още по-добро. Моделите са с интелигентно проектирани и ефективни хибридни системи и на българския пазар вече се предлага ZR-V, нов семеен кросоувър. Това е напълно ново име в гамата на японската компания и съм любопитен да пътувам с него. Компактният SUV е базиран на платформата на Honda Civic. Доста по-голям е от HR-V, но е забележимо по-къс от CR-V, който наскоро порасна, за да освободи място за новодошлия.

ZR-V е с дължина 4,57 метра, широчина 1,84 метра, височина 1,62 метра, а междуосието достига 2,66 метра

Дизайнът на ZR-V е повлиян от този на големия му брат, актуализираният CR-V. Има малко странна за мен обърната надолу решетка, която изглежда твърде малка за колата. Релефният преден капак с мускулести форми, тесните фарове, предната броня с масивен въздухозаборник и черни акценти обаче взети заедно, правят автомобила забележим и интересен, със силно присъствие на пътя.

Интериор с високо ниво на комфорт

Вътре дизайнът е изчистен, интелигентно разположен и качествено изработен, точно както е в последното поколение Civic. По цялото табло е разположена металната решетка с формата на пчелна пита. Това всъщност са отворите на вентилационната система. За първокласната атмосфера допринася и стилното осветление в купето. Удобно разположен в центъра на таблото се намира 9-инчов сензорен екран. На него чрез мултимедийната система водачът и пътниците могат да следят и променят параметри на колата. Да избират маршрута, по който пътуват на навигацията, да пускат любимата си музика. Най-новата технология HMI поддържа приложенията Apple CarPlay и Android Auto.

В моя случай веднага свързах телефона си и стартирах Android Auto, което ми позволи да следя пътя през любимата си навигация Waze и озвуча автомобила с парчета от плейлистите си в Spotify. Тук е мястото да кажа, че дванадесетте говорителя Bose изпълват купето с брилянтен звук.

Всички функции се управляват чрез сензорния екран и физическите бутони, запазени на централната конзола. Пред водача е поставен 10,2-инчов дигитален цветен информационен дисплей с висока разделителна способност. Удобство създава и проекционният Head-up дисплей. Салонът осигурява голямо пространство, практичност и комфорт за четирима пътници, а за кратки разстояния дори и на пет човека. Заради хибридната система багажникът с обем от 380 литра е сравнително малък за SUV. Багажното пространство включва преграда и място за съхранение под пода. При сгъване на задните облегалки багажното пространство нараства до 1300 литра, което повишава възможностите на ZR-V. Всички версии са оборудвани с електрически капак на багажника.

Задвижване

Моделът на Honda използва хибридна технология за задвижване e:HEV, която комбинира 2,0-литров, 4-цилиндров бензинов двигател, електромотор, стартер-генератор и батерия. Комбинацията между бензиновия двигател и по-мощния електромотор генерира системна мощност от 184 к.с. и максимален въртящ момент от 315 Nm. Това осигурява отлично ускорение и прави колата послушна и отзивчива.

Ускорението от 0 до 100 км/ч е 7,8 секунди – отлично постижение за тежащия 1,6 тона автомобил.

Задвижването е от предните колела чрез безстепенна автоматична скоростна кутия e-CVT. Смяната на режимите между чисто електрически, хибриден и изцяло на бензинов двигател е неусетно. В града ZR-V се задвижва основно от електромотора и поведението е му е на електрoавтомобил. Компактната батерия от 1.05 kWh се зарежда и чрез рекуперация на енергията при спиране. Това допринася за икономичното шофиране. По време на тестовото шофиране до Велинград и обратно консумацията на гориво според бордовия компютър бе 5,8 л/100 км. Резервоарът за гориво е с вместимост от 57 л. Благодарение на ефективното хибридно задвижване за Honda ZR-V има автономност от 1000 км при официален среден разход от 5,7 л/100 км.

Пътно поведение

На пътя новата Honda ZR-V създава приятна увереност и бих казал удоволствие. С помощта на електрическия мотор движението е пъргаво. Но комфортът е на първо място. Окачването осигурява комфортно поведение. Долавят се само най-грубите неравности на пътя. Купето е добре шумоизолирано, не се чуват нито аеродинамичният шум, нито шумът от гумите. Избирам между 4 режима на движение – икономичен (Econ), хибриден (Hybrid), спортен (Sport) и за зимни условия при сняг (Snow). Карах най-вече в хибридния, тъй като почти през целия път валя дъжд. В спортния режим Honda ZR-V е динамична, но не е толкова спокойна. Това не създава необходимия комфорт на пътниците. Той е подходящ основно, когато шофьорът е сам в колата и може да се наслади на по-твърдо и директно управление.

Високо ниво на безопасност

Общо 10 въздушни възглавници, сред които и централна между водача и пътника до него осигуряват високо ниво на безопасност. В оборудването още от базовото ниво са включени високотехнологичните системи от най-новото поколение на пакета Honda Sensing. Интересен е асистентът при задръстване. Той снема част от напрежението от шофьора при движение с ниска скорост в натоварен градски трафик. Подобрената система за разпознаване на пътни знаци автоматично разпознава над 90% от тях и ги показва на разположения зад волана интерфейс за шофьора. При движение на активен круиз контрол (ACC) на магистрала е добре системата за разпознаване на пътни знаци да бъде изключена, защото не разпознава знаците, които са под условие. Например ограничение до 90 км/ч при сняг. И в най-слънчевото време системата ACC намалява скоростта до 90 км/ч. Извън магистрала разпознаването на знаци е супер полезно.

7-годишна гаранция и безплатно обслужване

В България новата Honda ZR-V се предлага в 3 в нива на оборудване – Еlegance, Sport и Advance. Версиите Sport и Advance са с двойни спортни ауспуси, а версията Sport се отличава от другите две по дизайна на радиаторната решетка тип пчелна пита. Базовият вариант Elegance е с начална цена от 84 990 лева и включва 18-инчови алуминиеви джанти, отопляеми предни седалки, текстилна тапицерия, дигитално табло със 7-инчов екран пред водача, безжична връзка чрез Apple CarPlay и Android Auto. Sport започва от 87 990 лева, а най-високата версия Advance струва от 92 990 лева. ZR-V в нивата Sport и Advance се предлага със 7-годишна гаранция и 7 години безплатно сервизно обслужване в рамките на 150 000 км пробег.