Гран при на Австрия присъства в календара на Формула 1 от 1964 г. с известни прекъсвания
Състезанието се провежда на писта в Целтвег и след това на трасе до Шпилберг, което през годините претърпява доста промени и смени на името. Конфигурациите се намират на около 4 километра една от друга. През 2004 г. втората писта е купена от австрийския милиардер Дитрих Матешиц. Той я преустройства спрямо съвременните изисквания на автомобилния спорт. Тъй като е собственик на Ред Бул, то и пистата е кръстена Ред Бул Ринг.
Гран при на Австрия се връща в F1 календара през 2014 г. Организаторите помагат на световния шампионат да започне след повече от тримесечното забавяне заради COVID-19 пандемията през 2020 г. Най-много победи в Австрия има Макс Верстапен – 4. Ален Прост е с 3, по 2 имат Рони Петерсон, Алан Джоунс, Мика Хакинен, Михаел Шумахер, Нико Розберг, Валтери Ботас. При отборите Ферари и Макларън са с по 6., Мерцедес – с 5. Първата надпревара е през 1963 г., но тя е извън шампионата, така че успехът на Джак Брабам не носи актив. Първата Гран при на Австрия от първенството на Формула 1 е спечелена от Лоренцо Бандини с Ферари.
През 1963 г. на писта на мястото на летище Целтвег се провежда извъншампионатна надпревара от Формула 1, спечелена от Джак Брабам. Първата шампионатна Гран при не на следващата година. Трасето е смятано за прекалено опасно – много тясно и неравно, зрители се оплакват, че не се вижда почти нищо. Стартът отпада от календара до началото на 70-те години на ХХ век. От 1970 до 1987 г. надпреварата се състои Йостеррайхринг, също близо до Целтвег. В края на периода от ФИА отново смятат, че трасето е твърде опасно и състезанието изчезва от Формула 1 за десетилетие.
Йостеррайхринг е реновирана през 1995 и 1996 г. F1 се завръща в Австрия през 1997 г., а трасето е преименувано на А1-Ринг
Състезание се провежда до 2003 г. След това пистата е купена от Матешиц. Ред Бул постепенно навлиза в автомобилния спорт – първо като спонсор, след това увеличава участието си, докато австрийският милиардер купува два от отборите във Формула 1. Освен това преустроява цялата писта в Шпилберг. Кръщава я Ред Бул Ринг и след още едно десетилетие отсъствие тя пак се завръща в календара на F1.
View this post on Instagram
Новини за състезанието:
- ФИА призна, че е трябвало да предупреди Верстапен в Австрия
- Норис: Няма да променя нищо от това, което направих в Австрия
- Хюлкенберг: Не очаквахме да спечелим толкова точки в Австрия
- Култард: Верстапен да се извини? По-скоро адът ще замръзне
- Според Волф няма връзка между инцидентите на Верстапен и Хамилтън през 2021 г. със сегашното каране на Макс
- Матиас Лауда: Перес не може да запази мястото си. Пиастри: Малко боли – бях толкова близо до победа
- Сайнц: Поставихме си за цел да победим Мерцедес
- Можеше ли Верстапен да отстъпи на Норис? Макс: Можех и вкъщи да си остана. Боря се за победа, не да съм втори
- Стела: 10-те секунди бяха неефективно наказание – Макс спечели 10 точки. И не искаме повторение на сезон 2021
- Хорнер: Беше състезателен инцидент. Марко: Макс бе повече в границите, отколкото Ландо
- Льоклер: Перес бе твърде оптимистичен в първи завой, там трима не могат да минат
- Макларън: Верстапен не го наказваха достатъчно строго при битките с Хамилтън и това е резултатът
- Ръсел: Едва не катастрофирах, докато Тото ми крещеше в ушите, че мога да спечеля
- Норис: Поведението на Верстапен бе безразсъдно и отчаяно. Прескочи границата
- Движение наляво е причината за наказанието на Верстапен. Макс категоричен, че не е мърдал при спиране
- Верстапен: Просто абсурдно. Може да си се лашкаш наляво-надясно. Аз какво да направя?
- Ръсел с неочаквана победа в Австрия след удар между Верстапен и Норис
- 2024 Гран при на Австрия – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Волф: Това, което ме нарани, когато разбрах, че Хамилтън ще напусне, бе, че нямах никакво време за реакция
- Цолов шести в основната F3 надпревара на пистата Ред Бул Ринг
- Брандъл: Кръвта вода не става. Макс винаги ще подкрепя баща си, но разправията на Йос и Хорнер е нечестна към него самия
- Нов вариант за Сайнц – Алпин обмисля вариант за използване на задвижващи системи Мерцедес
- Отхвърлиха протеста на Макларън, без наказания за Хюлкенберг, Хамилтън и Верстапен, €40 000 глоба за Цунода
- Макларън подаде протест и поиска преразглеждане анулирането на обиколката на Пиастри
- Льоклер и Сайнц: Целта за състезанието е подиум
- Ръсел: Предстои ни истинска битка – в частност с Ферари. Хамилтън се надява на по-добро състезателно темпо
- Верстапен: От известно време не бяхме печелили пол, прекрасно е. Норис: Макс бе в своя собствена лига
- Верстапен на полпозишън за Гран при на Австрия
- Йос Верстапен не мирясва – намекна, че му готвели саботаж със спирачките ако кара, Макс не защити Хорнер
- Хюлкенберг с 10 секунди наказание за избутване на Алонсо в спринта
- Верстапен пръв, Пиастри и Норис втори и трети в спринта на Ред Бул Ринг
- Цолов с втора F3 победа след епична битка в спринта на Ред Бул Ринг
- Марко за разправията между Йос Верстапен и Хорнер: Детска градина. Карат се за някакво шоу, а важният е Макс
- Сайнц не участва в срещите и сесиите на симулатора за болида за 2025 г.: Нямаше да е много умно да ме включват
- В Макларън са убедени, че могат да се борят с Верстапен в Австрия
- Разсейваща тактика ли са коментарите на Волф за Верстапен? Тото: Хорнер говори глупости
- Верстапен: В момента Макларън има много солидно представяне и върви добре навсякъде
- Льоклер: Не знам дали забелязахте, но нямах двигател
- Хорнер: Ако Тото Волф иска да има Верстапен догодина, то Йос е свободен
- Верстапен спечели квалификацията за спринта в Австрия пред Норис и Пиастри
- Цолов 10-ти в F3 квалификацията и на втора редица за спринта в Австрия
- Йос Верстапен обвини Хорнер, че му е попречил да кара в парада на легендите на Ред Бул Ринг (обновена)
- Верстапен пред Пиастри и Льоклер в тренировката на Ред Бул Ринг
- Хамилтън се обаждал на Фетел да пита за Адами, който може да му е рейс инженер догодина
- Льоклер се разбрал със Сайнц: Прибирахме се с един и същи полет и говорихме. Карлос: Няма да е последното сбутване
- Никола Цолов води в F3 по брой обиколки начело на колоната през първата половина на сезона
- Хакинен: Верстапен е фаворит в Австрия, но не изключвам победа на Макларън – колата на тима го позволява
- Ръсел очаква Ферари да се върне към силната си форма по време на уикенда в Австрия
- Silly season ’24: Останаха 7 места за сезон ’25. На кого му писна от Сайнц и тръгва ли си Рикиардо след лятната пауза?
- Уилямс привлече петима опитни инженери от други отбори
- Верстапен: Имам дългосрочен договор с Ред Бул и съм много щастлив в този отбор
- Алпин може да използва двигатели на Ферари от 2026-та
- Жу може да продължи кариерата си в Алпин
- Гасли подписа нов многогодишен договор с Алпин
- Мерцедес ще изчака максимално дълго, преди да вземе решение за Антонели
- Хорнер: В момента трябва да се борим за победите и да сме на най-високо ниво, включително пилотите
- ФИА ще използва AI за следене ограниченията на пистата Ред Бул Ринг
- Ръсел: Люис знае прекрасно, че в отбора ни третират еднакво
- Верстапен се надява на още един успех в домашната надпревара за Ред Бул
- Норис не си поставя конкретни цели за Австрия
- Хаас ще обяви първия си пилот за 2025 г. на Силвърстоун
- Марко: Напоследък ни трябваха всички тренировки, за да балансираме колата, а в Австрия ще има само една сесия
- Васьор не се притеснява за Ферари: Близо сме. 4 пилоти от 4 различни отбора бяха на полпозишън в последните 4 старта
- Пирели предоставя най-меките си гуми за спринтовия уикенд в Австрия
- Нови зони за сигурност с чакъл ще има на Ред Бул Ринг този уикенд за Гран при на Австрия