Гран при на САЩ е автомобилна надпревара, която се провежда от 1908 г. насам
На по-късен етап става част от календара на Формула 1. F1 стартовете в Съединените щати са провеждани на редица различни трасета – Себринг, Уоткинс Глен, Финикс, Индианаполис, Ривърсайд. От 2012 г. Гран при на САЩ е на пистата Circuit of the Americas в Остин, Тексас.
Една от най-известните, но не с невероятна битка надпревари от световния шампионат е Гран при на САЩ от 2005 г. Проблеми с гумите на Мишлен карат 7 от десетте отбора да се приберат в пита след загряващата обиколка на пистата Индианаполис. На старт застават само пилотите на Ферари, Джордан и Минари, които са с гуми Бриджстоун. Те провеждат и състезанието. Скандалът е огромен и дълго време желанието на притежателите на търговските права за надпревара в страната, която е огромен пазар, са неосъществими заради фарсовия старт.
Все пак през май 2010 г. проект от Остин получава 10-годишен договор. Построена е пистата Circuit of the Americas
Тя, както и останалите съвременни трасета, намерили място в F1 календара, е дело на Херман Тилке. Първоначалният проект е на Таво Хелмунд и световния мотоциклетен шампион за 1993 г. Кевин Шванц. Първата надпревара там се провежда през сезон 2012. Конфигурацията получава множество похвали. Подобно на Истанбул парк, Тилке използва естествения релеф на местността, за да изгради пистата.
С най-много победи в Гран при на САЩ е Люис Хамилтън – 6 (2007, 2012, 2014, 2015, 2016 и 2017 г.). Михаел Шумахер има 5 (2000, 2003, 2004, 2005 и 2006 г.). Греъм Хил, Джим Кларк и Макс Верстапен са с по три победи, а Джеки Стюарт, Джеймс Хънт, Карлос Ройтеман и Аертон Сена – с по 2. При конструкторите най-много са успехите на Ферари – 10. Следват Лотус и Макларън с по 8, Мерцедес – 6 и т.н.
57 американски пилоти пък са участвали в надпревари от световния шампионат на Формула 1. Двама от тях – Фил Хил и Марио Андрети – стават и шампиони, съответно през 1961 и 1978 г. Андрети е най-успешният представител на страната с 12 победи от общо 33 успеха на американци в Гран при. Голяма част от тези състезатели са записали участие в F1 вследствие на това, че са карали в Индианаполис 500. Известно време състезанието е част от Гран при календара.
Новини за състезанието:
- Отхвърлиха искането на Макларън за преразглеждане наказанието на Норис от Остин
- Макларън поиска преразглеждане наказанието на Норис от Остин
- Окон съжалява, че е подобрил обиколката на Колапинто в Остин
- Защо няма постоянни стюарди? Хърбърт: Плащат ни по $300 дневно. Алези: Защитата на Макс е крайна и мръсна
- Брандъл: Щом Ръсел бе наказан за избутване на Ботас, защо Верстапен не бе санкциониран, че изкара Норис настрани?
- Колапинто продължава доброто си представяне в F1
- Алонсо остана без точки в Гран при на САЩ
- Хаас се изкачи до шестото място при конструкторите след уикенда в Тексас
- Лоусън очаквал по-сериозна битка с Алонсо в Остин
- Промоутърът на Гран при на САЩ отнесе глоба от 500 000 евро
- Във Великобритания: На Норис ще му трябва чудо, за да спечели титлата
- След старт от пилейна и наказание от 5 сек Ръсел финишира на COTA пред Перес: Извлякохме максимума
- ФИА потвърди, че не само Макларън е трябвало да промени задните си крила след Баку
- Пирели разкри причината за различните трофеи в Остин
- Волф: От толкова ситуации на 12-ти завой наказаха Джордж и още един случай. И ситуацията с Ред Бул е възмутителна
- В Макларън помислили, че разследват Верстапен заради избутване на Норис извън трасето
- Хорнер, Верстапен и Марко: Не може да се изпреварва отвъд бялата линия. Правилата са си правила
- Льоклер: Знаех, че Макс и Ландо ще са агресивни един към друг
- Норис: Верстапен също излезе от пистата и получи предимство. Тото Волф: Ландо го избутаха. Решенията са пристрастни
- Льоклер триумфира в САЩ, двойна победа за Ферари на COTA
- 2024 Гран при на САЩ – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Норис: Марко твърди, че имам някакви ритуали? Единственият е да изям един пилешки сандвич!
- Лоусън ядоса Алонсо. „Неговата кариера е заложена, не моята“, подразни се Фернандо
- Сайнц: Можех да съм още по-напред. Льоклер: Разполагаме с добър болид за състезанието
- Ръсел и Хамилтън объркани как в петък бяха в битката за пол, а в събота изгубиха скорост
- Верстапен: В първия опит сбърках в 19-ти завой. Знаех, че мога да съм по-бърз, но при втория не стигнах дотам
- Норис: Нямаме темпото на Ферари или Ред Бул, така че трябваше да сторя нещо и го направих
- Норис на полпозишън за Гран при на САЩ
- Верстапен спечели спринта в Остин. Без наказание за Норис за защитата му срещу Льоклер
- ФИА: Направихме всичко, за да няма каквито и да било обвинения. Ситуацията е под контрол
- Хорнер: Устройството е на колата от 3 години. Това е опит за разсейване
- Льоклер: Със софт нямахме темпото на Мерцедес. Дано поне спечелим спринта
- Норис: Обиколката ми бе шокираща. Пиастри: Едничкото хубаво нещо е, че имаш още един шанс
- Хамилтън: Новостите работят, попаднах на жълт флаг. Мерцедес: Ранното излизане е за избягване на такива ситуации
- Верстапен: Чувствах се доста комфортно в колата. Марко: Ред Бул се върна!
- Верстапен спечели квалификацията за спринта в Остин
- Зак Браун за устройството на Ред Бул: Защо ФИА запечатва нещо, което уж е недостъпно?
- Сайнц пред Льоклер и Верстапен в свободната тренировка на COTA
- Верстапен не очаква новостите за RB20 да направят болида на Ред Бул отново доминираща кола
- Хамилтън защити Ред Бул: В този спорт нали става дума за иновации? Всички се опитват да извлекат максимума от правилата
- Алонсо на прага на Гран при №400 в кариерата си: Бих се състезавал през половината и да спечеля още един шампионат
- Норис: Ще има по-сериозни въпроси ако се случи повторение на ситуацията с най-бързата обиколка от Сингапур
- Ревнува ли Льоклер от Хамилтън? „Фред не ми е гадже!“, отговори Шарл
- Марко: Макс е най-добрият психически и като пилот, а и намира за по-лесно да се защитава
- Норис и Пиастри: Устройството на Ред Бул определено е нарушение на правилата
- Ред Бул призна, че последният технически трик е в RB20, но настоява, че не е използван
- Албон ще запише старт №100 в F1 този уикенд
- Хорнер за Перес: Не можем да си позволим голяма разлика между пилотите си, Бътън: Странно е как сменят състезатели
- Заради подозрения, че един отбор използва технически трик в закрит парк ФИА променя процедурата за технически преглед
- Заубер също ще има подобрения този уикенд
- Хорнер потвърди наказанието на Лоусън в Остин
- Верстапен се надява да направи крачка напред в САЩ
- Пирели представи новите трофеи за Гран при на САЩ
- Ферари и Ред Бул с нови подове за COTA, Мерцедес ще донесе в Остин последните новости за 2024 г.
- Алпин също ще бъде със специално оцветяване в Остин
- Хаас се завръща в Остин със специално оцветяване на VF-24
- Менсъл: Нюи мъдро не се набърка в политиката на Ферари, но Скудерията прояви късогледство като не го взе
- Монтоя: На Астън Мартин им е необходим Верстапен. Макларън трябваше да приоритизира Норис в средата на сезона
- Битката за титлата в F1 увеличава продажбите на билети в Остин
- Ред Бул ще има новости за пода и предното крило на RB20 за Остин
- Ферари ще има новости за SF-24 в Остин, което вероятно ще е последното обновление за сезона
- Мерцедес планира голям ъпгрейд в Остин