Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели представи новите трофеи за Гран при на САЩ

Пирели представи новите трофеи за Гран при на САЩ

428
0
Пирели, трофеи за Гран при на САЩ
снимка, Пирели

Гран при на САЩ е 19-ти кръг за сезон 2024 в световния шампионат на F1. Състезанието се провежда на пистата на Америките, разположена край град Остин. Този уикенд ще се използват средните по твърдост гуми на Пирели. Италианската компания е подготвила нови трофеи и шапки за пилотите, които ще се класират на подиума.

Новият трофей носи името „Heroo“и е създаден от италианския художник и дизайнер Матео Макиавели в сътрудничество с Пирели Моторспорт. Това е интерпретация на връзката между състезателния автомобил и неговите гуми. Същевременно е и произведение на изкуството, което свързва красотата и елегантността с вълнението, усещането за скорост и качеството на материалите, които се влагат в автомобилите от F1.

Трофеят е под формата на човешки силует с вдигнати в знак на триумф ръце. Той е изработен от въглеродни влакна и поставен върху гумена основа. Трофеите за пилота, спечелил Гран при, както и на представителя на отбора се открояват с каска, боядисана в златистожълто, поръсена със златен прах. В същото време тези на втория и третия са боядисани в сребро и титан. Подиумът на Остин няма да бъде единична поява за Heroo. Реплики от него ще бъдат произведени в ограничен тираж за колекционери и фенове на колекционерските художествени играчки

Heroo не е единствената новост, която Пирели представя в Остин. Подобно на уикендите в Маями, Канада, Великобритания и Монца, в Остин ще има специално издание на шапката за подиума. Тя е изработена от деним, който за първи път е използван за направата на работно облекло.

Дрехите от този материал са много разпространени в ежедневието и са станали популярни благодарение на Марлон Брандо и Джеймс Дийн. Филмовите звезди им придават културно значение като символ на свободата и бунтарството. Както и другите специални издания, шапките в Остин ще се продават онлайн.

Тазгодишната Гран при на САЩ е първата от общо три поредни надпревари на територията на Северна и Южна Америка. Преди началото на състезанието голяма част от пистата на Америките беше преасфалтирана. Така се завършиха строителните работи, започнали преди две години. Това включва участъците между завои 9 и 12 и 16 и 3. Тук са двете най-дълги прави, където може да се използва системата. DRS.

Новият асфалт означава, че абразивността на пистата в САЩ може да се е променила в сравнение с миналата година. Трябва да се има предвид, че новият слой обикновено е по-гладък от старата повърхност на пистата. Това увеличава важността на събирането на възможно най-много данни по време на единствената свободна тренировка в петък.

Други промени на пистата в САЩ включват използването на изкуствен чакъл за зоните за спускане в някои завои, както вече се наблюдава на други писти като Зандвоорт. По този начин ще се облекчат споровете, които могат да възникнат при превишаване на ограниченията на пистата, както и да не се хвърля истински чакъл на пистата. Новата настилка трябваше да се справи и с проблема с малките неравности, които се образуваха на състезателната линия на някои места през годините и които затрудняваха живота на пилотите и нарушаваха управлението на автомобила

Подобно на предишните две издания на Гран при на САЩ, Пирели залага на средно твърдите гуми от гамата си- С2, С3 и С4. Пистата е проектирана от Херман Тилке и черпи вдъхновение от някои от най-взискателните и обичани писти като Силвърстоун и Сузука (завои от 3 до 6), Хокенхайм (завои 12 до 15) и отсечката от 16 до 18, която дължи нещо на безкрайния завой 8 на Истанбул парк. Въпреки това, отличителната черта на Остин е стръмното изкачване към първия завой, който е много широк. Поради това пилотите избират различни линии, което на свой винаги прави гледката много зрелищна.

По отношение на силите, упражнявани върху гумите, натоварванията на пистата в САЩ са сравнително равномерно разпределени между предната и задната ос и са повече странични, отколкото вертикални. Обикновено деградацията е термична и следователно е свързана с температурата на околната среда, която в Тексас през октомври може да варира значително.

Що се отнася до стратегията в САЩ, трябва да се изчака и да се види как това може да бъде повлияно от новата настилка. Трябва да се има предвид, че съботният спринт ще предостави много полезни данни. По време на миналогодишното спринтово състезание повечето пилоти избраха медиум, въпреки че някои рискуваха да използват софт. Той след това бе използван само във финалните етапи на Гран при на следващия ден в опит да се осигури допълнителна точка за най-бърза обиколка в състезанието.

Обикновено в САЩ най-бързата стратегия е с две спирания. Нека да се има предвид, че стратегията с едно спиране изисква много внимателно управление на гумите. което очевидно е в ущърб на представянето. През 2023 г. най-използваната смес беше С3, която беше по-ефективна от С2. Сега ще бъде интересно да се види дали новият асфалт може да върне в играта най-твърдите гуми на Пирели.

Гран при на САЩ е едно от най-старите състезания в календара на F1. Първото издание на събитието, което се зачита за шампионата, се провежда на пистата Себринг през 1959 г. Следващата година надпреварата се провежда на пистата Ривърсайд в Калифорния. После Гран при на САЩ се провежда на Уоткинг Глен в периода 1961-1980 г. От 1981 до 1988 г. няма състезание, което да се провежда под името на Гран при на САЩ. През този период страната организира състезания в Детройт, Лонг Бийч, Лас Вегас и Далас

От 1989 до 1991 г. Гран при на САЩ се провежда на улична писта във Финикс. За нещастие, събитието не е никак успешно и не попада в календара за сезон 1992. В началото на новото хилядолетие Гран при на САЩ се провежда на Индианаполис, като се използва част от легендарния овал. Събитието остава в графика на Формила 1 до сезон 2007, след което е извадено.

От 2012 г. насам състезанието за Голямата награда на Съединените щати се провежда на пистата в Остин. Изключение прави сезон 2020, когато събитието беше отменено заради пандемията от коронавирус.

Най-успешният пилот в модерната история на Гран при на САЩ е Люис Хамилтън. Пилотът на Мерцедес има общо пет успеха на пистата в Тексас. Втори в класацията е Макс Верстапен, който спечели последните три издания на състезанието. Другият действащи пилот, записвал победа в Остин, е Валтери Ботас. Финландецът триумфира тук през сезон 2019.