Гран при на Великобритания е класическа надпревара в календара на Формула 1. Организира се от Кралския автомобилен клуб (Royal Automobile Club – RAC). За първи път се провежда през 1926 г. От 1948 г. се състои всяка година, а от 1950-та е част от F1 от основаването на шампионата. През 1952 г. RAC за първи път делегира организацията на клуба на британските автомобилни състезатели (British Racing Drivers Club – BRDC). Състезанието се е провеждало на различни писти – Силвърстоун, Брукландс, Ентри, Брандс Хеч.
Понастоящем Гран при на Великобритания се провежда на пистата Силвърстоун
Надпреварата през 2019 г. бе 70-ото издание на надпреварата като част от световния шампионат и 53-то точно на това трасе. На Силвърстоун се състои първия старт от Формула 1 през 1950 г.
Силвърстоун се намира на мястото на бивша военновъздушна база на кралските ВВС, оперирала от 1943 до 1946 г. Оригиналните три писти в обичайния за Втората световна война триъгълен формат обграждат днешното трасе за автомобилен спорт. Мястото е използвано за първи път за състезание от група ентусиасти през 1947 г. На следващата година Кралският автомобилен клуб наема базата и създава пистата. Първите надпревари се състоят на самите летателни трасета с допълнителни завои. Впоследствие се създава конфигурацията на Силвърстоун, която през десетилетията претърпя някои промени.
Гран при на Великобритания традиционно се провежда през лятото. За 2000 г. стартът е преместен през април и съвпада с католическия Великден. По-големият проблем обаче е времето. Дъждовете през април са ежедневие и до деня на състезанието паркингите се превръщат в кални блата. Налага се автомобили да бъдат изтегляни с трактори. Достъпът до пистата тогава е по-труден по малките междуселски пътища. Образуват се километрични задръствания. Някои пилоти едва не закъсняват за самото състезание.
Вбесеният Бърни Екълстоун, тогава собственик и управляващ търговските права на Формула 1, заклеймява Гран при на Великобритания като „цирк, маскиран като състезание“
Опитът му да премести старта на друга писта обаче претърпява крах. F1 остава на Силвърстоун. Все пак са направени промени. Пътищата са разширени, достъпът до трасето е улеснен. Впоследствие е обновена и цялата инфраструктура на самата писта. Построени са нови питове, медиен център и т.н.
View this post on Instagram
Новини за състезанието:
- Мерцедес: Знаехме, че Ръсел нямаше да завърши състезанието на Силвърстоун с този проблем
- Васьор: Направихме крачка напред, поне в техническо отношение
- Окон: Вземахме само грешни решения по време на последния уикенд
- Бътън: Норис да внимава с емоциите. Не трябва да показваш на съперниците колко си паднал духом
- Алонсо: Радвам се, че спечелихме точки в домашното си състезание
- Хюлкенберг: Резултатът в Силвърстоун беше неочакван, но и напълно заслужен
- Марко: Новостите за RB20 донесоха половин десета от секундата, Хорнер: Хелмут пък откъде знае?
- Сайнц: Загубихме два-три месеца развитие в аеродинамичния тунел
- Стела: Трябваше да направим двоен пит. Хорнер изненадан от стратегията за Норис: Макларън имаше медиум
- Разликата между Перес и Верстапен скочи на 137 точки. Серхио: Приоритет е да се фокусирам върху следващите 2 старта
- Боно: Когато Люис ми каже да млъкна знам, че сме в играта. Волф: Приказка!
- Льоклер: Дали Силвърстоун беше кошмар? То е кошмар от 3-4 старта насам
- Верстапен: Отборът взе правилно решение да сложим хард, благодарение на това съм втори
- Норис: Мразя факта, че съм в тази позиция. Не взимам правилните решения
- Хамилтън: Усещането е сюрреалистично
- Хамилтън триумфира за девети път на Силвърстоун
- 2024 Гран при на Великобритания – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Разкриха каква е клаузата на Перес, която може да доведе до уволнението му от Ред Бул
- Цолов 15-ти в основното F3 състезание, но оцеля в тоталния хаос на Силвърстоун
- Макларън: Стилът ни не е като на Ред Бул – не се състезаваме, за да побеждаваме на всяка цена
- Перес: Търся решения, за да си върна формата. Рикиардо на въпрос дали ще го замести: Лудости се случват
- Във Ферари не са изненадани от изоставането си на Силвърстоун, опитват да стабилизират SF-24
- Раздраният под коствал 100 точки аеропритискане на Верстапен
- Никола Цолов пети в F3 спринта на Силвърстоун
- Норис иска да вали в състезанието
- В Мерцедес не очаквали такъв резултат, ще имат новости за F1 W15 на Хунгароринг и Спа
- Ръсел на полпозишън, Мерцедес окупира първа редица за Гран при на Великобритания
- Ръсел пред Хамилтън и Норис в мократа и скъсена заради дъжд последна сесия на Силвърстоун
- Отложиха F3 спринта на Силвърстоун заради дъжд и тежки метеорологични условия (обновена)
- Верстапен: 85% от F1 пресата е английска, повечето бивши пилоти експерти – британци, тоест нещата са леко едностранчиви
- Стела заяви, че от Макларън са разговаряли с ФИА за правилата за изпреварване: Нищо лично, поискахме изясняване
- Silly season ’24: Перес на ръба да бъде изгонен, Сайнц с 33,3% шанс за Мерцедес, Уилямс се фокусира върху Ботас
- В Мерцедес доволни от подготовката въпреки известни проблеми с баланса на F1 W15
- Льоклер: Всичко опира до оптимизация. Важното е да извлечем максимума от потенциала на последните новости
- Макларън: Да не се доверяваме на резултатите от петък
- Верстапен: Макларън направо лети на Силвърстоун
- Зак Браун: Докато някой не каже на Макс, че това, което върши, е извън правилата, ще продължи да кара така
- Норис с най-добро време и във втората сесия на Силвърстоун
- Никола Цолов осми в F3 квалификацията във Великобритания
- Норис най-бърз в първата сесия на Силвърстоун
- F1 пилоти: Правилата за изпреварване се превръщат в космология – гледат позиция на крило спрямо огледало и какво ли не
- Волф: Алонсо щеше да спечели много повече титли ако бе управлявал кариерата си по различен начин
- Катастрофата на Норис и Верстапен струва на Макларън три пъти по-скъпо – близо €600 000
- Silly season ’24: Сайнц спира да говори, Жу: Какво толкова мисли, не се чуди в кой борещ се за титла отбор да иде
- Норис и Верстапен се разбрали – Ландо: Реагирах прекалено. Макс: Битката всъщност е харесала и на двама ни
- Байер: Не направихме достатъчно анализи на последните подобрения в автомобила
- Хорнер: Макс няма да се промени, а и не е честно на един пилот да се лепят етикети
- Хаас официално потвърди привличането на Беърман
- Във Ферари се надяват да се справят с подскачането на SF-24 възможно най-скоро
- Волф: Съсредоточени сме върху поддържането на тази положителна траектория и редовното участие в борбата за победи
- Верстапен: Силвърстоун ще бъде специално състезание за отбора
- Дуън, Колапинто и Беърман ще се включат в Гран при на Великобритания
- Астън Мартин очаква отговор от Нюи до няколко дни. Екълстоун: Аз върнах Бриаторе, достатъчно светци има
- Сайнц: Ще отделя цялото време, което ми е необходимо, за да реша бъдещето си в F1
- Ред Бул ще отбележи 20-тия си сезон в F1 със специална разцветка на Силвърстоун
- Пирели залага на най-твърдите си гуми за завръщането на F1 във Великобритания
- Как точно доминацията на Ред Бул е виновна за ценообразуването на Силвърстоун?