Начало Рали 11 коли финишират в класик ралито Варненски автомобилен събор

11 коли финишират в класик ралито Варненски автомобилен събор

71
0

Пламен Атанасов и Катя Лукова с Мерцедес-Бенц, R 107 380 SLC от 1980 г. спечелиха 11-ото издание на класическата надпревара за ретро-автомобили Варненски автомобилен събор. На подима стъпиха още Николай Ковачев и Росен Колев с Порше 924 от 1980 г. – втори, а трети се класираха Детелин Нанев и Габриела Нанева с Вартбург 311 от 1965 г.

Стартът бе даден пред общината във Варна, като присъствието на публиката и на медиите бе доста скромно. След това колоната се отправи към Златни пясъци. От предварително заявените 19 екипажа, във Варна се явиха само 17. Единствено редовният участник във варненските ралита – Петър Георгиев от Сливен – двукратен шампион по слалом от класическите ралита имаше реалната причина да не се появи на старта. Ден преди да тръгне за Варна Петър Георгиев е катастрофирал, получил е контузии и има бракувана кола, но е без каквато и да е опасност за живота

Пред хотел Централ в Златни пясъци бе е стартът на първия етап – Точна езда (ТЕ), който премина през Кранево, Оброчище и завърши в курорта Албена. На ЧК – 3 не се регистрира №18 – Ангел Пеев с Трабант, който прекрати участието си. Същото сполетя и №5 – Иван Боев с Москвич. След кратка неутрализация в Албена екипажите се отправиха за Балчик, където бе Слалом 1 (МУ). Домакините от общината в града, заедно с полицията, се бяха подготвили за реда и безопасността на слалома. Тази година той бе на ново място – в горната част на Балчик, където се бяха събрали много хора, а състезателите се опитваха да „дрифтят“ и биваха възнаграждавани с аплодисменти. Тук купата на кметството спечели Атанас Радев с Фолксваген.

На същото място бе даден стартът и на ТЕ2, като по маршрута първо се прави обиколка на Балчик, след което колоната се отправи по панорамния път за Тузлата, покрай голф
игрищата, а при с. Топола се върна обратно през Балчик и завърши в Албена. Това бе най-дългият етап – 38,750 км и най-сложният за ориентиране. Някои от неопитните навигатори допуснаха грешки. В този етап поради повреда в съединителя отпадна и №14 Стефан Лучети с БМВ. Така в Албена завърши първият състезателен ден.

Стартът в неделя бе в Албена и екипажите се отправиха за ТЕ-3 Орешак. Това е бивша скоростна отсечка от рали Златни пясъци, която преминава през още няколко села. В град Аксаково ралито бе очаквано от многобройна публика. Така е от 10 години – тук състезанието има своите заклети почитатели, а домакините от общината с голямо желание ни съдействат и подготовката за безопасност на етапа МУ бе много добра. Тук обаче на ЧК-9 не се яви Димитър Ненов, чийто навигатор бе направил сериозна грешка, което извади екипажа от състезанието. Може много да се съжалява за Ненов, за когото ралитата са голяма страст, а неговата реплика на Шкода 130LR (гр. В) бе всепризнатият №1 за в колоната. Победител в слалома стана Станимир Стаменов с Фолксваген.
Точно на финала на изпълнението автомобилът с №9 на Атанас Радев – Фолксваген Пасат буквално се пръсна, като карето и частите му се разпиляха по площада.
Победителите бяха наградени с купи от представител на общината. Изненадващо при организаторите се появиха 4 навигаторки, които пожелаха отделно да направят дамско състезание помежду си, с автомобилите на техните съпрузи или приятели. Дамската купа спечели Жени Никова с Датсун 280z. На старта на ЧК-10 Аксаково се отказа No:12 Димитър Ханджиев с Алфа Ромео поради голям разход на масло. Той не искаше да рискува повече.
Третият слалом се проведе на бившeто селскостопанско летище до с. Водица. На импровизираната писта най-добро време даде Станимир Стаменов (Фолксваген), след което и бе даден старт на ТЕ-4 в обратна посока за Варна. Пред общината във Варна финишираха 13 автомобила, но 11 получиха класиране.

Най-бърз на майсторското управление бе Станимир Стаматов с Форлксваген Кади 1987 т., следван от Георги Георгиев с Проше 944 от 1984г. и Иван Ботев – Нисав 280 ZX от 1983 г.