ГП на Австралия след:
Последно състезание: OAE

Микелсен с майсторски клас по управление на сняг и лед

12.02.2017 | Калоян Петров; снимки: Ред Бул | коментара

Какво се подарява на човек, който вече притежава всичко? Място във WRC очевидно, тъй като Андреас Микелсен притежава всичко останало: талант, външен вид, чар и интелигентност. Всъщност ако не беше толкова мил, щеше да предизвиква гадене.

За съжаление Ред Бул не можа да уреди на Андреас автомобил, с който да се състезава този уикенд в рали Швеция, но поне му даде играчка, каквато скадинавците обожават: Ауди RS3 с гуми с шипове и замръзнало шведско езеро. Съставки, от които се получава истинско забавление. Андреас е гост репортер на телевизията на Ред Бул за втория кръг от световния рали шампионат, който познава прекрасно – 27-годишният пилот два пъти се е качвал на подиума в това състезание. Така че кой би могъл по-добре от него да покаже как точно се кара на сняг и лед? Ред Бул позволи на Микелсен да се развихри с автомобила, разполагащ с 362 к.с. и задвижване на четирите колела. А резултатите бяха невероятни.

Колата ускорява от 0 до 100 км/ч за малко над 4 секунди и бързо достига светлинна скорост. Точно като WRC автомобил в отсечките. Андреас разкрива някои от тайните, които го изведоха до три победи в световния шампионат и трето място в първенството през последните три сезона.

„Планът бе през тази година да се боря за титлата, но очевидно се промени!”, споделя Андреас, който остана без отбор след внезапното оттегляне на Фолксваген от WRC в края на сезона 2016. „В момента идеята е да поддържам физическата си подготовка, за да се върна още по-силен догодина и тогава да водя битка за короната. Какъвто и да е тип управление е чудесно упражнение за поддържане на форма. Ето защо бе толкова интересно да изляза на езерото и да се поразмърдам. Дано съм дал някои полезни идеи, стига да не съм издал прекалено много от тайните си?!”

Андреас демонстрира различни техники, помагащи за карането на толкова повърхност, която е толкова хлъзгава, че на моменти е невъзможно да се задържиш отгоре й.

„На сняг и лед сцеплението постоянно се променя. Никога не е едно и също завой за завой”, обяснява Микелсен. „Определено трябва да усещаш какво се случва. Необходимо е също така да позиционираш автомобила си за влизане в кривата така, че да запазиш колкото се може повече скорост. Колата рядко върви напред на сняг и лед. Трябва да се напасваш спрямо наличното сцепление.”

Препоръчваме ви:

Вашите коментари

Напиши коментар

Правила за писане на коментари

Горещи Оферти