Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън печели пета победа в Китай

Хамилтън печели пета победа в Китай

45
0
Нико Розберг

С отлично каране и добра стратегия Люис Хамилтън с Мерцедес спечели пета блестяща победа в Гран при на Китай на пистата край Шанхай. Той изпревари големия си съперник Себастиан Фетел (Ферари). Себ и Скудерията имаха лошия шанс да избързат с първото спиране в бокса, а след това ненужно дълго Фетел остана зад съотборника си Кими Райконен, губейки ценно време, защото задвижващата система на финландеца не работеше перфектно. Фетел и Хамилтън се изравниха на върха в шампионата, след като германецът спечели първото състезание в Мелбърн, а сега във втория старт ролите се размениха.

Трети завърши Макс Верстапен, който стартира 16-ти, но на влажната писта отново бе изключителен, както в Бразилия миналия сезон. Той бе силно атакуван в края от своя съотборник Даниел Рикиардо и недоволстваше, че намиращият се пред тях с тур изоставане Ромен Грожан не се отстранява. В същото време, въпреки DRS системата Дани нямаше шанс с новите коли и гуми да мине напред.

Кими остана пети пред Валтери Ботас с втория Мерцедес. Следваха Карлос Сайнц (Торо Росо), Кевин Магнусен (Хаас), Серхио Перес и Естебан Окон с Форс Индия, който изпревари Грожан с втория Хаас и Фелипе Маса (Уилямс) в края.

Изборът на гуми за старта бе особено труден, защото дъждът спря, но не бе сухо и при подреждането всички пробваха различни гуми. Все пак пилотите сложиха интермедии, само 11-ият на старта Карлос Сайнц рискува със суперсофт. От Пирели подадоха информация, че при темпо от 1:46 мин ще може да сложат сухи гуми. Температурата на асфалта бе едва 15 градуса. Хамилтън предположи, че моментът за смяна ще настъпи около 6-ата обиколка.

Хамилтън поведе от първата позиция. Фетел не зае добре своето второ място на старта, но нямаше последствия и след това удържа атаката на Валтери Ботас в първия завой. Зад тях Рикиардо изпревари Кими и зае четвъртото място. Следваше Райконен, а от дъното на колоната с отличен старт напред път си проби от 16-та позиция Макс Верстапен. Холандският пилот на Ред Бул скоро стана шести пред Квят и също супер бързия на старта Фернандо Алонсо.

Във втория тур имаше удар в колоната между Перес и Строл и младият канадец отпадна, а колоната влезе в режим на виртуална кола за сигурност. Много от пилотите бързо минаха през бокса за смяна на гуми. Между тях бе и Фетел, а този избор не проработи за него.

Пистата точно бе изчистена и новакът Антонио Джовинаци, както и вчера се разби след последния завой. Състезанието пак мина в бавен режим, а за да се изнесе Заубер-ът и да бъдат разчистени отломките, болидите трябваше да минат през бокса. Така Люис, Ботас, Райконен сложиха софт, а пилотите на Ред Бул избраха суперсофт. 

Така след подновяване на борбата след 7 тура Хамилтън бе лидер, пред Рикиардо, Райконен, Верстапен, Фетел и Алонсо. Ботас се завъртя в опит да загрее гуми и потъна чак 12-ти.

След рестарта в типичния си стил Макс бързо изпревари Кими, който се оплака от липса на въртящ момент, но нещата се оправиха и той остана поне на позиция пред Фетел.

След първите 10 от общо 56 обиколки Хамилтън имаше аванс от едва 1,2 сек пред Рикиардо, на 0,6 бе Верстапен, а Люис се оплака, че трудно поддържа температура в гумите. Първите 5 коли бяха в около 3 секунди дистанция.

В 11-та обиколка Верстапен изпревари Рикиардо, а Кими записа най-бърз тур. От Мерцедес казаха по радиото на Люис, че съперниците му са със суперсофт и трудно ще изкарат 48 тура до края. Пилотите на Ферари мощно атакуваха Рикиардо на свой ред.

Зад лидерите битка водеха испанците Алонсо и Сайнц, като Фернандо бе по-бърз в завоите. Карлос все пак го изпревари и бе шести, а зад пилота на Макларън бяха Перес, Магнусен, Ботас, Квят, Окон.

Рикиардо се оплака от тежко недозавиване, но пазеше позицията си, докато Макс се движеше на малко над 1,5 сек зад Люис. В 15-ата обиколка той влезе в ритъм и записа най-бърз тур, като избяга с още 1 секунда и после с още една.

Ботас си пробиваше път напред до девета позиция, изпревари и Алонсо и стана осми, докато Щофел Вандоорн отпадна с поредната повреда (предполагаше се, че е проблем с горивото). 

В 20-ата обиколка Фетел изпревари Кими, който бе ядосан на софтуера, че няма сила при излизането от завой 12. Подгони Рикиардо и след битка в завоите го изпревари, като между двамата имаше и леко сбутване. Напред Хамилтън избяга на 5 сек пред Верстапен, който също губеше темпо със своя суперсофт. Люис обсъждаше с бокса дали софтът ще издържи до финала. Кими сподели с бокса, че при него гумите едва ли ще изкарат до карирания флаг.

До 28-ия тур Фетел вече бе на гърба на Верстапен, който имаше огромни проблеми при спирането за обратния завой и Себ го изпревари бързо. След тур трябваше да спре в бокса за смяна. Люис бе лидер с над 10 секунди аванс пред Фетел. След стопа си Макс излезе шести, зад Хамилтън, Фетел, Рикиардо, Кими и Ботас, а зад гърба му бяха Алонсо, Сайнц, минал през бокса за смяна на гуми, Магнусен и Перес.

Хамилтън каза по радиото, че май гумите нещо не са наред, сякаш за заблуда и веднага направи рекорден тур. В това време Макс изпревари с по-новите си гуми суперсофт Ботас.

В 33-ата обиколка в бокса трябваше да спре и Рикиардо, а Алонсо се опитваше да се защити от Сайнц на 15-ти завой. Веднага след това се обади, че има проблем с коляновия вал и спря на пистата, приключвайки тъжно едно отлично състезание.

В това време във Ферари решиха да сменят гумите на Фетел, защото втората позиция вече беше гарантирани. Хамилтън бе на над 25 сек и в Мерцедес обмисляха дали и той да не направи бокс. Ботас го стори, явно гумите не можеха да стигнат до финала.

Люис спря в 37-ата обиколка и се върна лидер, на само 3,7 сек пред Кими, който не смени гуми. Направи това след още три тура и в общи линии класирането в челото се оформи. Назад битките между пилотите на Хаас, Рено, Форс Индия за последните точки бяха драматични както обикновено, като отлично състезание направи Кевин Магнусен, който завърши 8-ми.

Фетел се опита да натисне в последните 15 тура, но Люис имаше комфортен аванс от около 8 секунди и финишира необезпокояван. Рикиардо притисна сериозно Верстапен, но така и не го задмина, завършвайки четвърти.