Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен най-бърз в последната свободна сесия на COTA

Верстапен най-бърз в последната свободна сесия на COTA

1774
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен записа най-добро време в последната свободна тренировка за Гран при на САЩ. Втори, на 0,218 сек от пилота на Ред Бул, се класира Себастиан Фетел (Ферари). Трети изненадващо се нареди Ландо Норис (Макларън).

Времето се постопли в сравнение с петък, но не много. Температурата на въздуха в началото на сесията бе 18 градуса, а тази на пистата – 25.

Организаторите се опитаха да направят нещо поне за някои от неравностите по трасето, които предизвикаха сериозни дискусии след петъчните сесии. Асфалтът на първи и девети завой е бил изстърган, за да се заравни поне малко повърхността. Други бабуни обаче не може да се третират по същия начин, тъй като настилката там вече е изтънявана по подобен начин.

В първите минути около половината пилоти направиха по една опознавателна обиколка и се прибраха в бокса

Рейсинг Пойнт сложиха нов двигател с вътрешно горене, турбо, MGU-K и MGU-H в автомобила на Серхио Перес. Това означава наказание за мексиканския пилот. Той обаче е със санкция още от петък, която го праща да стартира директно от питлейна. Причината бе, че не спря на кантара на ФИА, когато бе повикан във втората петъчна тренировка.

Пилотите на Ферари и Валтери Ботас се появиха на трасето близо четвърт час след началото на сесията. И тримата бяха със софт. Междувременно Ромен Грожан записа първото време – 1:36.579 мин. Шарл Льоклер обаче отби встрани от пистата и каза по радиото, че може би има някакъв проблем с двигателя.

Рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар, докато маршалите изтеглят Ферари-то на Льоклер

Това им отне само няколко минути и екипите подновиха работа. Фетел излезе начело с 1:34.733. Зад него, на 0,039 сек, се нареди Люис Хамилтън (със софт). Веднага след това Ботас излезе пръв, като бе по-бърз с 0,175 сек от Себастиан.

Немският пилот на Ферари си върна първата позиция с 1:34.441. Най-добре класираният пилот с гуми различни от софт в този момент бе Карлос Сайнц – четвърти с медиум. Само Алекс Албон пък работеше с хард и бе в дъното на таблицата.

Фетел продължи серията си и направи още по-бърз тур – 1:34.339. Верстапен излезе втори, на 0,119 сек зад него. Постижението на Себастиан обаче бе заличено заради неспазване ограниченията на 19-ти завой. Излизането там доведе до анулирането на много бързи турове в тренировките и може да се окаже проблем по време на квалификацията.

В средата на сесията Верстапен стана новият лидер в класирането с 1:34.186 мин. Албон бе дал четвърто време, след като премина към гуми софт.

20 минути преди карирания флаг Ботас на свой ред оглави подреждането – 1:33.904

Турът не бе съвсем чист, тъй като финландецът на две места излизаше от трасето. Той обаче пръв слезе под 1:34 мин. Все пак получи предупреждение по радиото да внимава с преминаването в 19-ти завой.

15 минути преди края на тренировката Фетел започна нова серия, отново със софт. Той бе изключително бърз, записа три рекордни сектора и тур за 1:33.523 – с 0,381 сек по-добра от тази на Ботас. Хамилтън даде трето време, на половин секунда от Себастиан. Ботас и Верстапен последователно изместиха Люис назад.

Макс бе още по-бърз и излезе пръв – 1:33.305 мин. По-забележителна обаче бе обиколката на Ландо Норис, който броени минути преди карирания флаг даде трето време!

В крайна сметка Верстапен остана пръв в подреждането на последната свободна тренировка. Фетел зае второто място, следван от Норис, Ботас, Хамилтън, Албон. Топ 10 допълниха Сайнц, Райконен, Гасли и Рикиардо.