Валтери Ботас с Мерцедес беше най-бърз и във втората свободна тренировка за Гран при на Абу Даби. Финландецът, който бе №1 и в първата, изпревари съотборника си Люис Хамилтън с 0.3 сек при използване на най-меките гуми софт. В края Валтери имаше неприятности, като се удари с Ромен Грожан след неразбирателство.
Трети и 4-и се наредиха пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Себастиан Фетел. Двамата имаха най-добри времена след първите два сектора, но в последния губеха над половин секунда.
Пети остана Макс Верстапен с Ред Бул, който като цяло нямаше добра скорост в една бърза обиколка. Холандецът показа силно темпо в по-дълга серия от турове.
Втората сесия започна с голяма активност от страна на пилотите. Льоклер с гуми хард от водещите първи записа бърза обиколка. Времето му беше подобрено от Магнусен, Квят и Райконен. Кевин се оплака, че нещо в кокпита не е наред и бе инструктиран да се прибере в бокса.
Шарл в следващия си опит оглави подреждането. Хамилтън с гумите хард нямаше добре сцепление и допусна грешка.
Той се оплака от двигателя си и проблеми при смяна на предавките. С твърдите гуми сбърка и Гасли.
? „We’ve got a problem with downshifts“
For the second time today, Lewis Hamilton is struggling#AbuDhabiGP ?? #F1 pic.twitter.com/33DnoWUHMR
— Formula 1 (@F1) November 29, 2019
С медиум Верстапен оглави класирането. Със същите Фетел бе с изоставане от близо 1 секунда на 4-о място зад Ботас и Льоклер. Норис с хард имаше проблеми със спирането и напусна за кратко пистата. Хамилтън също сложи хард и бе 3-и с темпо, близко до това на пилотите на Ферари.
Ботас се появи с медиум, но попадна в трафик в 3-ия сектор. Фетел се оплака от проблеми с вибрации от гумите. Половин час след началото на сесията Льоклер сложи меки гуми. Пилотът от Монако допусна грешка в 3-ия сектор на същото място, на което в първата тренировка се удари и Фетел.
Изглежда след лекия удар по колата му нямаше сериозни поражения и той се прибра в бокса.
? Charles Leclerc hits the barriers on the exit of Turn 19
He is forced to box – the Ferraris are struggling with the left-hander#AbuDhabiGP ?? #F1 pic.twitter.com/H3ytiQY4I2
— Formula 1 (@F1) November 29, 2019
Вече със софт, Ботас направи нов бърз тур. И той сбърка малко на 19-и завой, но въпреки това подобри времето на Макс с 0.8 сек. Без да допуска видими грешки, Хамилтън с меки гуми изостана на близо 0.4 сек от съотборника си. Фетел със софт бе на общо 0.8 сек от Валтери.
And Bottas goes close to hitting the barriers like the Ferraris!
Keep your ? on Turn 19 as the weekend develops…#AbuDhabiGP ?? #F1 pic.twitter.com/CkUrCdrbeK
— Formula 1 (@F1) November 29, 2019
Верстапен, който бе 4-и до момента, с меки гуми се придвижи на 3-а позиция, но пасивът му спрямо лидера беше половин секунда. Вторият Хамилтън направи нов опит, но се отказа в края на обиколката заради трафик.
Льоклер се върна на пистата с нов комплект софт. Той беше с рекорден първи и втори сектор, но в 3-ия загуби над половин секунда и това му отреди 3-о място, на 0.386 сек. Фетел също беше с рекордно време след 2-ия сектор, но в 3-и също много изостана и се нареди зад Шарл. Хамилтън направим нов тур и подобри малко времето си, но остана на 0.3 сек от съотборника си.
Romain Grosjean ? Valtteri Bottas
Grosjean collides with Bottas as the Finn overtakes on the inside into Turn 11#AbuDhabiGP ?? #F1 pic.twitter.com/IuqJLCTj00
— Formula 1 (@F1) November 29, 2019
В последните 30 минути по традиция пилотите започнаха да правят състезателни симулации с много гориво. Още в ранен етап на опитите обаче се удариха Грожан и Ботас.
Валтери се опита да изпревари пилота на Хаас в края на втората обратна права. Ромен обаче изглежда не го видя и зави към съперника си, след което се стигна до сериозен сблъсък.
И по двете коли имаше поражения, а сесията беше спряна за близо 10 минути. След подновяването на тренировката времето беше малко, за да могат пилотите да направят хубави дълги серии.
FP2 CLASSIFICATION
A mixed session for Valtteri Bottas, who set the fastest time but collided with Romain Grosjean at Turn 11#AbuDhabiGP ?? #F1 pic.twitter.com/DF0VQQOZxJ
— Formula 1 (@F1) November 29, 2019