Начало Video Extreme E – електрическа SUV одисея

Extreme E – електрическа SUV одисея

361
0

Extreme E е нова автомобилна дисциплина, съчетаваща наистина привлекателни елементи – атрактивност, скорост, предизвикателство, адреналин, електричество, нулеви въглеродни емисии, опазване на околната среда и грижа за екологията. Шампионатът е за електрически SUV-ове, които ще се състезават в някои от най-отдалечените части на света в пряк сблъсък с най-екстремната природа. Сезонът започва през 2021 г. Първият старт е планиран за приказното розово езеро Лак Росе в сърцето на Сенегал (23 – 24 януари). След това календарът праща участниците в едно от световните чудеса – каменният град и оазис Ал-Ула в Саудитска Арабия (5 – 6 март). После идва невероятният Кали Гандаки каньон в Непал (14 – 15 май), следван от Кангерлуссуак („Големият фиорд“) в Грендландия (28 – 29 август). На финала идва град Сантарем в тропическата гора на Бразилия, в устието на Амазонка и Тапахос (30 – 31 октомври).

Трасетата са с дължина между 6 и 10 км

Състезателите трябва да се движат през поредица от виртуални порти. Всяко трасе ще се състои от пет до шест порти в комбинация от офроуд пътеки като Амазонка и открит терен като Арктика. Форматът е проектиран така, че две групи от по шест отбора се състезават една срещу друга в кръгово надбягване. За четирите най-добри екипа това ще бъде само загрявка за „нокаут фазата“, в която ще застанат „един срещу друг“ за желаното място на финалите.

Неразделна част от Extreme E е корабът „Света Елена”. Плавателният съд някога е разнасял кралската поща, а сега превозва състезателите до различните локации по света. В този кораб са инвестирани много средства, за да се превърне в отговаряща на най-съвременните стандарти оперативна база. Разполага с гараж от висок клас, както и с център за работа, логистика, комуникации и настаняване.

Гумите за участващите в стартовете от Extreme E тимове ще са на Континентал

Компанията е разработила специални продукти за новото първенство, които да устояват на максимално широк спектър условия. За основа е послужил моделът Continental CrossContact LKS – балансирана всесезонна гума със специално проектирани протектори за подобряване на сцеплението и стабилността на почти всяка повърхност. Всеки екип ще получи два комплекта летни и зимни гуми, оптимизирани за всеки терен.

Всички участници в Extreme E използват един и същи набор от стандартизирано оборудване. Spark Racing Technology сглобява електрическите SUV-ове. След това тимовете са свободни да тестват и изграждат персонализиран задвижващ механизъм и каросерия на тази платформа.

Разрешена е работата по двигателят и инвертора, както и външните части на каросерията като капак, страничен панел, светлини, предна и задна броня

Батериите са съвместими с двигателите на Формула Е и са с максимална мощност от 470 kW (приблизително 630 к.с.). Новата батерия е специално адаптирана към тежките условия на офроуд състезанията. Проектирана е да издържа на екстремни ситуации, пътни условия и терен. Доставчик е Уилямс Адвансд Енджиниъринг.

Extreme E е състезателна платформа за ускоряване на развитието на електрически превозни средства, които чрез възобновяема енергия ще създадат бъдеще с далеч по-малко въглеродни емисии. Те ще привлекат вниманието към предизвикателствата на изменението на климата, пред които са изправени различните екосистеми.


Сред вече обявените участници е екип на Ейдриан Нюи и Жан-Ерик Верн

Легендарният конструктор от Формула 1 и двукратният световен шампион във Формула Е съобщиха през септември 2019 г., че ще станат част от първенството.