Начало Moto News Стратегията с гумите е ключова заради новия материал за Филип Айлънд

Стратегията с гумите е ключова заради новия материал за Филип Айлънд

40
0

С новата асиметрична предна гума, представена от Bridgestone този уикенд и новите задни гуми, предвидени за отборите, бяха свързани основните изпитания на свободните тренировки на Филип Айлънд.

Студените температури на асфалта бяха причина много пилоти да паднат в първия ден на Гран При на Австралия – Хорхе Лоренсо, Андреа Довициозо, Пол Еспаргаро, Алваро Баутиста, Андреа Яноне… Всички те загубиха контрол над предницата на мотоциклетите си. Вариантите за предните гуми са много меки и меки симетрични сликове, а също и новото меко съединение на асиметричната предна гума, която за първи път бе използвана днес на тренировките.

Предните варианти на гумите за Phillip Island този уикенд са допълнителни меки и меки симетрични предните петна, както и новата мека съединение асиметрична предна хлъзгав. Lorenzo обясни, че му е била претърпяла катастрофа, докато с помощта на нова асиметрична отпред, която бе използвана за първи път в петък.
Хопрхе Лоренсо казва: Асиметричната гума трудно може да се използва в тези условия. Тя е комбинирана с компаунд 32 от ляво и в центъра и 31 отдясно. Така че не би могло да постави тежестта на мотора на 31. Бях малко в центъра, на най-твърдата част от гумата и мотора просто се затвори отпред, без никакво предупреждение. Трябва да преценим всичко добре и да разберем коя ще е най-добрата гума за утре. Ако температурата е малко по-висока, асиметричната би била добър вариант.
Валентино Роси бе на път да пробва асиметрична гума отпред, когато Лоренсо паднал и той решил да използва най-меките гуми. Роси обясни: Точно в момента, когато поставяхме предната гума, Хорхе падна. Решихме да изчакаме и да видим, дали не е катастрофирал заради проблеми гуми. Ние решихме да продължим с по-меките гуми. Надявам се, че издръжливостта им ще е достатъчна за състезанието. Всичко зависи от условията, но аз се чувствам много добре с тази гума. Ще видим, ако трябва ще опитаме и асиметричната.

Кармине Москартиоло от Bridgestone казва: Като цяло, когато погледнем новаата повърхност на пистата и колко е абразивна, това вече прави труден избора за тази писта. Новата спецификация на задните сликове, които сме донесли тук, имат по-малко производителност. Това е компромис,, когато се търси повече издръжливост на гумите. Но всъщност нивото на изпълнение е доста последователно. Можем да видим, че някои пилоти като Валентино Роси след 20 обиколки успя да даде най-бързите си времена. Това е много положителен резултат за нас, защото общо времената за обиколка може да са по-бавни, но нивото на износване по време на състезателната дистанция да по-бавно, което е важно за безопасността на пилота.