Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Разправия в F1 и за Конкорда, Волф обвини други шефове на отбори...

Разправия в F1 и за Конкорда, Волф обвини други шефове на отбори в двуличие

3334
0
Сирил Абитебул, Тото Волф, Фредерик Васьор
(отляво надясно) Сирил Абитебул, Тото Волф и Фредерик Васьор; снимка: Рено

Срокът за подписване на ново споразумение Конкорд във Формула 1 е 12 август, а в спорта няма съгласие по договора, който урежда взаимоотношенията между участниците, администриращата организация и притежателя на търговските права. Темата бе засегната в петък, но тогава голямата буря се изви около решението по протестите на Рено срещу Рейсинг Пойнт и намерението на няколко екипа да го обжалват. Конкорд-ът обаче е от огромна важност за Гран при, а очевидно има сериозни проблеми с подписването му. Най-големият от тях е несъгласието на Мерцедес да се включи. Спортният директор на щутгартския концерн Тото Волф бе категоричен, че към екипа не са се отнесли подобаващо по време на преговорите. Той заяви също така, че някои от шефовете на отбори са двулични: говорят едно пред медиите и друго пред Либърти Медия.

„Ситуацията включва и десетте отбора, ФИА и ФОМ. Ние уважаваме факта, че всеки има своя гледна точка. От Мерцедес дадохме да се разбере, че сме съгласни с по-справедливо разпределение на наградния фонд. Бих казал, че ние сме най-голямата жертва по отношение на загуби от тези пари. Ферари поддържа изгодна позиция. За Ред Бул сметката излиза с Торо Росо. Така че ние сме най-силно ощетени. Смятам, че Мерцедес допринася за спорта през последните години. Конкурентоспособни сме на писта, при нас е пилотът с очевидно най-голям глобален потенциал. Участвахме в преговорите, но не се отнесоха с нас така, както трябва. Не се чувствам готов да подпиша споразумението Конкорд.“

„Повечето отбори, ако не и 90%, са на мнение, че има нужда от изчистване. Има критични клаузи, които трябва да бъдат обсъдени. Клаузи относно управление, определени комерсиални аспекти.“

„Някои от тези хора (от шефовете на отбори – б.р.) пред камера славословят притежателя на търговските права. После идват на среща, вдигнали са оборотите и са най-гръмогласни“, заяви Волф

„За мен въпросът е да се стегнеш и да изразиш мнението си. Ние обичаме този спорт. Имаме цели, които споделяме с Либърти и ФИА. Всички искаме да останем за доброто на спорта.“

Фредерик Васьор (Алфа Ромео) и Клер Уилямс (Уилямс) посочиха, че има някои точки за доуточняване, но нищо съществено. Според ръководителя на Рено в F1 Сирил Абитебул 95% от условията са договорени.

„Това е сложно упражнение – трябва да се балансира между недопускането на компромис в определени аспекти и избистряне на тези детайли. Необходимо е също така да предоставим повече видимост и стабилност на спорт в един свят, който се тресе и е изправен пред множество неизвестни. Ние все още се борим всичките 10 отбора да подпишат заедно, а не всеки по отделно“, обясни французинът.

Ферари и Макларън заявиха още в предишни състезателни уикенди, че са готови да сложат подписи под споразумението. Матия Биното потвърди това намерение на Скудерията. Според него цялостното споразумение ще помогне много на малките отбори.

Зак Браун от Макларън Рейсинг посочи, че новият договор ще оздрави спорта, ще го направи по-конкурентен и големите печеливши от това ще са феновете.

„Много щастливи запалянковци по света означава много щастливи организатори и спонсори, както и конкурентни, здрави спортни отбори“, допълни той.