Макс Верстапен се шегуваше с рейс инженера и екипа си по радиото и в двете надпревари на пистата Силвърстоун. По време на Гран при на Испания обаче нидерланският пилот имаше доста разгорещена дискусия с питуола на Ред Бул, тъй като отборът не му разрешаваше да направи ранен питстоп.
Към края на първата му серия от обиколки разликата спрямо лидера в надпреварата Люис Хамилтън се увеличаваше. Същевременно Валтери Ботас с втория Мерцедес скъсяваше дистанцията спрямо Макс. На реплика от пилота, че има проблеми със задната част и преминаването през седми завой е ужасно, отговорът бе, че в кривата има вятър.
„Вятър отзад, не ми дреме. Искате ли да повторя? Ш*****та гума е мъртва. Губя толкова много време. На кого му пука дали (Рейсинг Пойнт) ще излязат пред мен. Без проблеми съм по-бърз от тях“, бяха съобщенията на Верстапен.
След като направи спирането си в бокса, от питуола му казаха, че така или иначе изобщо не са били близо до Хамилтън.
„А какво ще кажеш просто да се съсредоточим първо върху нашето си състезание вместо да гледаме Люис? Защото е очевидно, че със софта не бяхме бързи колкото тях. Може ли просто да сме сигурни, че вършим собствената си работа и да ги оставим те да вършат тяхната?“, сопна се Макс.
The Team earns its 175th podium as @Max33Verstappen takes P2 at the #SpanishGP with @Alex_Albon in P8 ???
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) August 16, 2020
След надпреварата Верстапен не отдаде особено значение на разговора
„В крайна сметка не можеш да контролираш тяхното състезание (на Мерцедес – б.а.). Можеш да контролираш собствената си надпревара и ние просто трябва да сме сигурни, че сме избрали възможно най-бързата за нас стратегия. Исках да вляза в пита, отборът не ме викаше. Имах огромни грижи с гумите и загубих доста време в рамките на два тура. Вече бях казал също така, че не ми пука дали ще изляза зад колите на Рейсинг Пойнт, защото лесно ще ги изпреваря. Много по-бързи сме от тях, особено с нови гуми, така че това беше целият разговор“, каза Верстапен.
Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер бе категоричен, че размяната на подобни реплики няма да има дългосрочни последици за отношенията в тима.
„Невероятно е, че Макс има толкова голям капацитет и е в състояние да проведе целия този разговор. Все едно си кара най-спокойно в неделя следобед! Той обаче не разполага с цялата картина, която е изложена пред стратезите. Макс е състезател, той иска да се бори. Чухте обаче, че инженерът му бе доста ясен по отношение на инструкциите и какво трябва да се свърши. Не искахме да отиде назад в трафик, което щеше да съсипе гумите. Въпросът бе по-скоро да задържим Валтери зад нас, отколкото да атакуваме Люис. Макс извлече абсолютния максимум от колата“, разясни Хорнер.
Celebrating @Max33Verstappen‘s fifth consecutive podium ? Time to reset for Spa… ? #F1 pic.twitter.com/4nFIwa2Jao
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) August 16, 2020