Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Случаят с Рейсинг Пойнт няма да стигне до съд, смята Хорнер

Случаят с Рейсинг Пойнт няма да стигне до съд, смята Хорнер

2057
0
Кристиан Хорнер, Тото Волф
Кристиан Хорнер и Тото Волф; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Случаят с Рейсинг Пойнт RP20 няма да стигне до съд, смята шефът на Ред Бул във Формула 1 Кристиан Хорнер. Рено и Ферари ще обжалват наказанието, което стюардите на ФИА наложиха на отбора от Силвърстоун, след като постановиха, че задните кутии за отвеждане на въздух към спирачките са конструирани по несъответстващ на правилата начин. Санкцията бе отнемане на общо 15 точки и глоба от 400 000 евро.

Притежаваните от Дитрих Матешиц отбори Ред Бул и Алфа Таури не се включиха активно в действията срещу тима от Силвърстоун. Съветникът на екипа от Милтън Кийнс Хелмут Марко отбеляза, че ако RP20 бъде обявен за легален автомобил, то Ред Бул ще приложи същата схема на работа с отбора от Фаенца. Впоследствие и той, и Хорнер опитаха да въвлекат Мерцедес по-сериозно в ситуацията. Те изказаха предположение, че предаването на информация от Бракли към отбора от Силвърстоун е нелегално. Бившият шеф на F1 екипи Колин Колес твърди, че от Мерцедес са предоставили на Рейсинг Пойнт 60% модел за аеродинамичен тунел и демонстрационен автомобил. Досега подобни обвинения не са повдигани срещу ръководения от Тото Волф отбор.

Хорнер определи пред британския Channel 4 ситуацията като „сравнителна нормална“ за спорта.

„Това е част от сапунената опера, която представлява Формула 1.“

„По принцип процедурата по обжалването продължава. Но не мисля, че има изобщо някакъв шанс цялото това нещо да стигне до апелативния съд“, заяви Хорнер

„Според мен и двете страни са заели позиции и преговарят зад кулисите. (Приказките за) обжалване на практика са преговори за бартер – между отборите или с ФИА. Целта е да се стигне до реално заключение какво е позволено и какво не. Според мен в последния момент като по чудо ще бъде постигната сделка, която ще предложи яснота.“

Разследваните след протести на Рено кутии за спирачките не са единственият обсъждан проблем. Смята се, че се водят разговори и за системата, която може да позволи на Рейсинг Пойнт и Алфа Таури догодина да направят сериозни промени по автомобилите си без да изразходват т.нар. жетони.

„Според мен при тези правила има непредвидени последствия“, каза главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг Зак Браун. „Изглежда небалансирано ние да използваме токени заради смяната на задвижващата си система. Други екипи няма да похарчат задължително жетони, а ще получат безплатно обновление. Затова смятам, че някои неща трябва да бъдат преразгледани. Да се види дали не може да има по-честно разпределение.“