След кошмарния си уикенд в Белгия тимът на Ферари отново се обърна към главния стратег Инаки Руеда, за да разгледа основните моменти в състезанието на пистата Спа-Франкоршамп.
„Поведението на трите смеси на Пирели на Спа и – за съжаление – позициите ни на стартовата решетка всъщност ни дадоха голяма гъвкавост по отношение избора на гуми за старта. Най-сигурният вариант бе медиум, който щеше да ни позволи сравнително ранен питстоп и слагане на хард или възможно най-дълъг първи стинт и софт до финала. Потегляне с меките гуми щеше да даде предимство в началото – особено в обиколките, когато DRS-ът още не е разрешен. И двамата пилоти не стигнаха Q3, така че имаше смисъл да разделим стратегиите. Така че Себастиан [Фетел] бе с медиум, а Шарл [Льоклер] – със софт, което го постави в добра позиция в случая на ранен инцидент или такъв към края на състезанието.“
Стратегията на Шарл изглежда проработи. Така ли беше?
„Да. Шарл успя да премине от 13-ти (всъщност 12-ти, тъй като Карлос Сайнц не стартира) до осми само за една обиколка. Изглеждаше като че ли дори ще успее да изпревари [Ланс] Строл за седмата позиция. След това обаче недостатъците на колата го върнаха обратно в колоната.“
След това дойде инцидентът на Антонио Джовинаци и Джордж Ръсел, заради който излезе кола за сигурност.
„И двамата пилоти бяха много близо до 17-ти завой и съответно близо до входа на питлейна. В идеалния случай щяхме да ги вкараме в една и съща обиколка и да направим двоен бокс, както го сторихме във второто състезание на Силвърстоун. Имаше обаче неизвестен фактор, който трябваше да вземем предвид, а именно, че пневматичната система на клапаните в двигателя бе с преразход на въздух. Ето защо неговото спиране щеше да е по-дълго – това зареждане по принцип добавя 3 секунди. Така че двоен бокс щеше да се отрази лошо на Себастиан, затова и той остана на трасето още един тур. Това означаваше, че Шарл загуби позиция от [Кими] Райконен, а Себ излезе пред съотборника си.
Как работи пневматичната система на клапаните?
„Двигателите за Формула 1 използват въздух за управление на клапаните и понякога се случва да консумират повече от нормалното. Бутилката със сгъстен въздух в колата може да се допълни чрез свързване със системата със сгъстен въздух в бокса, като при SF1000 дюзата е от лявата страна. Ето защо по телевизията се видя как механик да свързва колата с резервната бутилка със сгъстен въздух. От време на време се случват такива неща и тренираме процедурите в рамките на състезателния уикенд.“
Как се разви състезанието след първия стоп?
„Сложихме хард и на двете коли, смятайки, че в онзи момент това е най-добрата опция за надпревара с един бокс. Не знаехме обаче – както и останалите отбори – как тази смес ще се държи към края. Състезанието на Себ бе доста самотно до карирания флаг, можеше единствено да се надява колите пред него да отпаднат или да са с втори питстоп. За съжаление нито един от тези сценарии не се изпълни.“
„Проблемът при Шарл се появи отново, макар и в не толкова драматичен вариант. В неговата позиция втори бокс изглеждаше възможен – както за да използва максимално ресурса на нов медиум, така и за да се избегне евентуална грижа с пневматичната система в последните обиколки. В началото на новия стинт – на чиста писта – неговото темпо бе много добро. Той записа четвъртата най-бърза обиколка в състезанието, въпреки че все още имаше доста гориво. Хард-ът обаче издържа докрая, така че напредъкът в колоната остана само мечта за Шарл. Той финишира практически на същата позиция, на която бе в момента на втория си бокс.“
Through the lens in Belgium 📸
Presented by @Ray_Ban#essereFerrari 🔴 #BelgianGP pic.twitter.com/UYUUUWST6K
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) August 31, 2020