Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари няма да използва части от SF90 за SF1000, Биното любопитен колко...

Ферари няма да използва части от SF90 за SF1000, Биното любопитен колко и на кои екипи ще се отрази забраната на режими

6102
0
Матия Биното
Матия Биното; снимка: Ферари

Тимът на Ферари финишира извън точките за първи път от десетилетие –Себастиан Фетел и Шарл Льоклер бяха 13-ти и 14-ти в Гран при на Белгия. Пилотите на екипа бяха изпреварени дори от Кими Райконен, чиято Алфа Ромео е със задвижваща система на Скудерията. В събота по време на уикенда на Спа-Франкоршамп дори имаше съмнения дали червените автомобили ще прескочат Q1. Те успяха да го сторят, но това не е особено постижение за отбор с историята и традициите на Ферари, който след броени дни ще отбележи своята Гран при №1000 във Формула 1.

Още след квалификацията Фетел обясни, че с екипа са пробвали всевъзможни варианти, но в SF1000 просто няма повече скорост. Според него са необходими малки стъпки и постоянно оптимизиране на автомобила.

„Би било прекрасно да открием философския камък от днес за утре, но мисля, че това е невъзможно. Революция няма как да се случи за една нощ. Можем само да оптимизираме автомобила си и да се надяваме на нещо по-добро следващия уикенд“, каза германецът.

Льоклер дори посочи, че отборът търси какви са проблемите, тоест не е съвсем наясно откъде произтича това изоставане

„Това е най-важното сега – да намерим къде са проблемите“, заяви Шарл. „Трудим се изключително упорито. Досега не съм седял толкова много в Маранело. Работя с отбора, за да разберем какво бихме могли да свършим по-добре.“

Шефът на Ферари в F1 Матия Биното обобщи чувствата в тима, споделяйки, че всички са разочаровани и ядосани

„Спа е писта, на която са важни както мощността, така и аеродинамичната ефективност. Ние изпитвахме огромна липса и по двата показателя. Шарл и Себастиан сториха всичко по силите си, но не можахме да стигнем дори точките“, обясни Биното.

„Колата ни е доста различна (в сравнение с миналогодишната SF90). Не може просто да вземеш нещо от предишния болид и да го сложиш на настоящия. Мощността и аероефективността са важни, но смятам, че не са достатъчни, за да обяснят представянето ни през изминалия уикенд. Не мисля, че ситуацията с клиентските ни екипи е такава, каквато очаквахме. Така че има нещо повече, търсим го в момента, тъй като не разбираме ситуацията.“

„Разочаровани сме и ядосани, същите чувства изпитват и феновете ни, като имат основание за това. Намираме се в труден момент от сезона. От началото знаехме, че ще е така. Но точно в такива мигове трябва да сме твърди, да гледаме напред и да преодолеем затрудненията. Това е единственият начин, по който да се измъкнем от тази ситуация.“

Същевременно Биното напомни, че на Монца тази седмица влиза в сила техническата директива, забраняваща използването на квалификационни режими.

„Това ще повлияе на някои отбори. Много съм любопитен да видя колко и на кои екипи ще се отрази. Пистата изисква много мощност и ще има влияние върху конкурентоспособността в квалификацията“, допълни той.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter