Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас: Трябва да работя още по стартовете си

Ботас: Трябва да работя още по стартовете си

1615
0
Валтери Ботас
Валтери Ботас; снимка: Мерцедес

Валтери Ботас заяви след Гран при на Италия, че трябва да работи още по стартовете си. Финландецът премина лошо през бордюр при излизането си към стартовата решетка на пистата Монца. На старта потегли зле и загуби няколко позиции. По време на надпреварата имаше проблеми с прегряване, а на финала бе пети – само две позиции пред Люис Хамилтън, който бе санкциониран за влизане в затворен питлейн и след изтърпяване на наказанието си излезе в дъното на колоната.

„Стартът ми беше много лош. Много неща трябва да ревизирам и разбера. На старта отново имах проблем с реакция на светлини. Едва не тръгнах пак, но за късмет не беше толкова зле като предишния път. Променихме малко тренировките на стартове и протокола за потегляне. Има още върху какво да работим.“

„Моментът на освобождаване на съединителя минава добре. Но реакцията на стартовите светлини – по това е необходимо да се потрудя“, обясни Ботас

„Освен това в първата обиколка претърпях някакъв удар и мислех, че съм спукал гума. Предната част бе много нестабилна и дърпаше силно на една страна. Усещането беше ужасно. Бях напълно убеден, че е спукана гума. След това нещата се стабилизираха, но пък двигателят започна да прегрява в трафик. Налагаше се да се дърпам всеки път, когато доближавах друг автомобил – да търся въздух на правите, което означаваше, че нямаше изтегляне.“

„След прекъсването на състезанието и към края поведението на колата бе малко по-добро. След анализа на всичко отиваме на Муджело. Там ще е трудно да се изпреварва, така че класирането в квалификацията ще е важно.“

Шефът на Мерцедес Тото Волф също каза, че екипът трябва да провери какво е станало с болида на Ботас

„Колата не завиваше добре в десните завои и това затрудни прогреса му. Положението с охлаждането също не бе ниво и го затрудни още повече“, каза Волф.

„Валтери мислеше, че е спукал гума, но ние виждахме, че налягането в гумите му е наред. После прегряването отчасти се дължеше на трафика. Но и температурите на гумите скочиха и болидът се пързаляше“, допълни отговарящият за операциите на пистата Андрю Шовлин.