Начало Moto News Екшънът WSBK се връща на Херес след дълга пауза

Екшънът WSBK се връща на Херес след дълга пауза

73
0

След дългата лятна пауза, световният шампионат в Супербайк WSBK се връща на пистата и по точно на класическото мотоциклетно трасе Херес. Това е втора поредна година, откакто сериите се на пистата в Андалусия и 3-о в историята след 1990 г.

Пистата е невероятен микс от бавни, средно бързи и много бързи завои, комбинирани с къси прави, което изправя предизвикателство както пред майсторството на пилотите, така и пред инженерите за настройки на мотоциклетите. Както и миналата, така и тази, двете надпревари на тази писта ще играят ключова роля за титлата. Лидерът в класирането Том Сайкс (Kawasaki Racing) има много добри спомени от миналия сезон, след като спечели първата си титла в края на годната. 29-годишният британец сега води с 44 т. ред Силвен Гинтоли (Aprilia Racing Team). Французинът се надява да запази шансовете си за титла. И Сайкс, и Гинтоли бяха на подиума миналата година, но победата и в двете надпревари спечели Юджийн Лавърти (Voltcom Crescent Suzuki),  но тогава караше Aprilia.
Лавърти и съотборникът му Алекс Лоус имат доста информация за тази писта, след като през април правиха на Херес частни тестове. В същото време Джонтан Рия (Pata Honda World Superbike) е на 64 т. разлика от Сайкс и според чистата математика има шанс само за второто място м крайното класиране. В същата ситуация е и Лорис Баз (Kawasaki Racing Team), който е само на 8 т. от Риа и на 28 от второто място. Младият французин все още се стреми към първата си победа, след като има 8 подиума този сезон, от които 7 са на второ място.

Марко Меландри (Aprilia Racing Team) се надява, че дългата лятна ваканция няма да повлияе на инерцията, която е набрал след победата в първото състезание на Лагуна Сека и катастрофата във второто, когато бе начело на колоната.  Бившият шампион в клас 250 куб. см миналата година имаше трудно състезание на Херес, защото бе с контузия в глезена. Меландри бе близо до спечелването на първото състезание, но Лавърти направи ефектно изпреварване от външната страна на последния завой. Тогава Марко, който караше BMW реши да не кара на второто състезание, заради болката в глезена.

След като пропусна надпреварата в САЩ заради контузии, получени в седмицата преди старта на Портимайо, Клаудио Корти (MV Agusta Reparto Corse) се връща на Херес в шампионата. Той е карл на тази писта в MotoGP и Moto2. Отборът на Hero EBR и неговите пилоти – Джоф Мей и Арон Йейтс ще се борят за спечелването на първите си точки от шампионата.