Макс Верстапен се класира на трета позиция за старта в Гран при на Португалия. Той остана на 0.252 зад Люис Хамилтън. Нидерландецът ще стартира с най-меките гуми докато съперниците му от Мерцедес ще бъдат с медиум.
През целия уикенд досега пилотите изпитваха затруднения с нивата на сцепление. Причините за това са новият асфалт, както и изборът на най-твърдите комплекти на Пирели.
От това се оплака и Макс Верстапен след края на квалификацията. Той каза, че е бил объркан от нивата на сцепления по време на сесията. Най-бързото време на нидерландеца всъщност бе постигнато в Q1, а не Q3.
„Като цяло е добре, че сме трети, но беше объркващо по време на квалификацията. Направих най-бързото си време в първия сегмент и не можах да го повторя след това, просто защото нямах същото сцепление.“
„Отново бяхме много близо, но просто е трудно да се прецени представянето ни заради гумите и сцеплението.“
It was a challenging qualifying, but I’m happy with our lap in Q3 💪 Being that close on P3 might offer opportunities #KeepPushing 🇵🇹 #PortugueseGP pic.twitter.com/xWaBGNRs2W
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) October 24, 2020
Алекс Албон пък остана 6-ти като пред него бяха Шарл Льоклер и Серхио Перес. Тайландецът се опита да направи най-бързата си обиколка в Q3 с медиум, подобно на Ботас и Хамилтън.
„Заслужаваше си да се опита. Медиум-а е много добър, но условията са трудни този уикенд. Ако трябва да съм честен, имахме затруднения със софт. Не разбрахме точно защо. Среднотвърдите гуми просто бяха по-постоянни и бе по-лесно да се кара с тях.“
Хелмут Марко смята, че стартирането със софт може да даде стратегическо предимство на пилотите на Ред Бул в надпреварата утре.
Qualifying result #PortugueseGP 🏁🇵🇹: HAM, BOT, Max P3 💪, LEC, PER, Alex P6 👊, SAI, NOR, GAS, RIC. #F1 pic.twitter.com/P1r97gChxW
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 24, 2020