Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен: Не знам какво очакваше Льоклер, спирайки късно на толкова прашно място

Верстапен: Не знам какво очакваше Льоклер, спирайки късно на толкова прашно място

4473
0

Макс Верстапен бе сериозно ядосан, след като отпадна от Гран при на Сахир в самото начало на надпреварата вследствие на опит да се опази от удара между Шарл Льоклер и Серхио Перес. Пилотът на Ред Бул дори говори със съперника от Ферари, когато и двамата слязоха от колите си. Перес продължи състезанието и взе неочаквана победа. Верстапен обаче не скри недоволството си от поведението на Льоклер.

„Стартът ми всъщност не беше лош. Валтери [Ботас] ме попритисна, което е нормално, така че трябваше малко да се дръпна. Видях, че пролуката се смалява и не исках повторение на Сингапур през 2017 г. В такъв случай спираш по-рано, за да се опазиш от неприятности. От там нататък беше само въпрос на оцеляване между колите. Не знам защо бяха толкова агресивни и безразсъдни. Три коли бяха въвлечени в инцидента. Не знам защо Шарл се гмурна така от вътрешната страна на четвърти завой. И особено защо спря толкова късно на толкова прашно място. Какво очакваше? Чеко [Перес] не може да види какво се случва от вътрешната страна. Льоклер си блокира колелото и се изпързаля в него, Чеко се завъртя, а аз се опитах да ги избегна от външната страна, стремейки се да не си строша колата. В крайна сметка нямаше какво да направя.“

„Беше твърде оптимистично да се опитва да изпреварва Чеко на това спиране. Според мен бе твърде ентусиазиран. Напълно ненужна маневра. Две катастрофирали в стената коли и една потъна до дъното на колоната. Глупаво е и не трябваше да се случва“, заяви Верстапен

Съотборникът му Алекс Албон финишира шести и определи състезанието си като „много странно и накъсано“.

„Не съм съвсем сигурен как се развиха нещата, но от 12-ти на грида до шести на финала не е лош резултат. Все пак се надявахме на повече. Очаквахме да сме бавни на правите и едва поддържахме темпото на съперниците. Беше ужасно трудно с тази конкретна аеродинамична конфигурация. Бяхме бързи в сектори като втората част на трасето, където просто не може да се изпреварва“, обясни Албон.