Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер вдигна стойността на щетите: Катастрофата ни струва $1,8 млн.

Хорнер вдигна стойността на щетите: Катастрофата ни струва $1,8 млн.

4001
0
Макс Верстапен, Ред Бул, бокс
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Кристиан Хорнер заяви, че катастрофата на Макс Верстапен след сблъсъка му с Люис Хамилтън в началото на Гран при на Великобритания струва на Ред Бул близо $1,8 милиона. По-рано тази седмица Хелмут Марко посочи, че щетите са за около 750 000 евро. Шефът на отбора от Милтън Кийнс написа в колонката си за уебсайта на Ред Бул, че според него Хамилтън се е поддал на натрупано напрежение.

Кристиан Хорнер
Кристиан Хорнер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

„Катастрофата ни струва приблизително 1,8 милиона долара. Подобен инцидент има огромни последици в ерата на бюджетни ограничения“, заяви Хорнер

„Това бе най-големият инцидент в кариерата на Макс и първият – дано да е последен път, когато е стигал до болница. Времето замръзна, когато Макс не отговори по радиото. В такъв момент забравяш всичко извън безопасността на пилота. Човек, който е като семейство за всички ни и това ни напомня рисковете и наградите в спорта ни. Облекчението бе огромно, когато вече можеше да говори. Невероятно бе да видим, че излиза от колата, макар и с помощта на медицинския екип и замаян.“

„Говорих пак с него в понеделник сутрин. Чувстваше се като че ли е изкарал няколко рунда с Тайсън Фюри. Беше натъртен и посинял, но се чувстваше късметлия и бе благодарен, както и ние, на медицинския екип. И в своя стил Макс вече се опитваше да остави станалото зад гърба си и да гледа напред към Унгария.“

„Копс е изключително високоскоростен завой. Един близък поглед към инцидента сочи, че Макс взе по-широка траектория в сравнение с [Шарл] Льоклер, когато Хамилтън го изпревари в състезанието. Хамилтън натисна късно спирачките и изтърва завоя. Вървеше с такава скорост, че никога нямаше да стигне до връхната точка на кривата, а траекторията му през Копс означаваше, че изобщо нямаше да пропусне Макс, дори при спирането излезе много настрани след инцидента.“

„Ако Макс беше минал през Копс, не мисля, че Хамилтън щеше повече да го види повече онзи следобед, както видяхме предходния ден в спринта. Независимо колко са опитни или талантливи, у всички пилоти се натрупва напрежение, а това бе момент на екстремен натиск за Хамилтън в шампионата.“

„Той бе преследвачът, а не преследвания пред домашната си публика, която го видя победен през предишния ден на писта, където Мерцедес винаги са били силни. Всички знаем, че подобни ситуации могат да изкарат различен стил на управление, нехарактерен за един световен шампион, но в тези моменти виждаме увеличения риск.“

Хорнер пак се върна темата за стюардите и раздразнението си от поведението на Тото Волф. Подчерта, че за 16 и половина сезона като шеф на отбор никога не е ходил при тях в средата на състезание или сесия.

„Доволен съм от това, че ФИА изясни, че подобен тип лобиране няма да се толерира в бъдеще. Такова нещо може да притисне стюардите да вземат решение, което не е напълно честно или безпристрастно.“

Шефът на Ред Бул допълни, че в Милтън Кийнс още разглеждат ситуацията с катастрофата, „обмисляйки всичките си спортни опции“.