Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 От Мерцедес очакват проблеми на Спа и Монца като тези в Q3...

От Мерцедес очакват проблеми на Спа и Монца като тези в Q3 на Хунгароринг

4400
0
Люис Хамилтън, Мерцедес
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

В екипа на Мерцедес очакват проблеми в края на още квалификации от втората половина на сезон 2021 във Формула 1. Според отговарящия за работата на писта в отбора от Бракли Андрю Шовлин в Белгия и Италия вероятно ще се случи нещо подобно на това във финала на Q3 на пистата Хунгароринг.

На финала на квалификацията за Гран при на Унгария Люис Хамилтън видимо намали темпото преди последната си бърза обиколка. Той бе точно пред Макс Верстапен, а в дъното на колоната бе Серхио Перес с втория Ред Бул. Мексиканският пилот не успя да започне финална квалификационна обиколка. След края на сесията Хелмут Марко изрази недоволство от Хамилтън. Съветникът на Ред Бул каза, че не смята това „за редно от спортна гледна точка“. Верстапен бе категоричен, че нямаше да успее да навакса разлика от 0,4 сек. Кристиан Хорнер допълни, че е право на англичанина да поддържа каквото темпо пожелае, тъй като е на по-предна позиция на пистата. Перес добави, че е платил цената на това да е последна кола в редицата.

Шовлин заяви, че в отбора не са давали инструкции на пилотите си за такъв тип каране в Q3.

„Те избират (темпото) в загряващите си обиколки. Според мен в края на този тур всички се опитват да постигнат разлика от 7 секунди. Затова и намаляват. Честно казано, в Унгария имахме проблеми с медиум. Валтери трябваше да прави по два загряващи тура, не можеше да ги загрее и отчасти заради това бе по-бавен, имаше много лошо сцепление. И е ясно, че като сложиш софт, малко намаляваш темпото. Но в крайна сметка не беше нищо повече от опит да вкарат гумите си в правилния работен прозорец и да си осигурят чиста писта.“

„Очевидно е, че за всички беше напрегнато накрая. Но това е вид игра. Никой не иска да е първа кола на пистата. И ще видите това в много по-голяма степен, когато отидем на Спа и Монца. Всички чакат някой друг да започне. А ако си на опашката в края (на квалификацията), си притиснат“, разясни Шовлин

Междувременно Тото Волф спомена, че може в някакъв момент спонтанно да реши да напусне поста си шеф на екипа на Мерцедес в F1. През 2020 г. той обмисляше сериозно дали да продължи да оглавява отбора.

„В продължение на година мислих дали да продължа да работя в спорта. Въпросът беше дали искам да продължа да ръководя екипа оперативно или да съм зает в по-голяма степен като акционер. Второто означава взаимовръзка в дългосрочен план и точно това решение взех. В отбора сме трима равноправни акционери, допълваме се и каквото и да се случва в екипа, аз ще съм част от него като съсобственик“, коментира Волф.

„Ще продължавам, докато надпреварите ми доставят удоволствие. Може спонтанно да реша, че някой друг е в състояние да се справи по-добре – да е по-бърз, по-сръчен и свеж от мен, но още не сме стигнали до този момент.“