Начало Рали Остберг смята, че може да се бори в челото в Португалия

Остберг смята, че може да се бори в челото в Португалия

34
0
Мадс Остберг

Три Ситроен DS3 WRC ще се състезават в четвъртия кръг от световния рали шампионат за 2014 г. Титулярите Мадс Остберг и Крис Мийк продължават битката си по трасетата, а Халид Ал Касими се връща зад волана на колата си след два подиума в близокоизточното първенство.

Главният оперативен инженер на Ситроен Дидие Клеман обяснява, че отсечките в Португалия са сравнително стандартни като за рали на чакъл:

Ако един автомобил е бърз на чакъл, то почти няма съмнение, че ще е конкурентоспособен в Португалия. В зависимост от метеорологичните условия обаче нивото на сцепление може да е в различни крайности. Ако вали, почвата се превръща в кал и повърхността става безкрайно хлъзгава. Тогава да си пръв на пътя всъщност е предимство. Ако е сухо, гумите са сериозно натоварени и износването им е особено важен фактор. Тогава пък е препоръчително да си последен в отсечката.

Тазгодишните правила са такива, че Остберг ще е трети в стартовия ред, тъй като е трети във временното генерално класиране. Мийк ще е седми.

Вече не можем да избирам стратегията си като преди и ще трябва да се възползваме максимално от предоставените ни от екипажите данни. Грешка при избора на гуми може да доведе до загуба на цяла минута в рамките на половин ден. При силен дъжд или сериозна жега също има опасности. А когато понякога условията са между тези два крайни варианта, става още по-сложно. Всяка секция от трасето реагира по различен начин и не позволява адаптиране, изграждане на ритъм. Ще използваме целия си опит като отбор, за да работим – допълва Клеман.

Рали Португалия е не просто една от любимите надпревари на Остберг – там през 2012 г. той спечели единствената си засега WRC победа.

Честно казано, бе малко разочароващо да ми дадат успеха след финала (Мико Хирвонен бе дисквалифициран заради техническо нарушение – б.а.). Аз лично не обичам да печеля по този начин и сега наистина искам да взема нормална победа, да се кача на най-високото стъпало на подиума. Винаги съм се чувствал добре по пътищата там. Миналата година водех преди да излетя от пътя. Чувствам, че мога да се боря в челото, но трябва да се внимава за множество фактори – коментира норвежецът.

За Мийк това ще е още едно съвсем ново рали – трето за този сезон след Швеция и Мексико.

Още нови отсечки! – засмя се Крис. – Постепенно придобивам увереност при управлението на DS3 WRC. Говорих с тима, наясно съм колко сложно може да се окаже състезанието. Няма да ми е леко, а и се чувствам леко разочарован след Мексико. Ако сега успея да се опазя от неприятности, резултатът със сигурност ще дойде. Просто трябва да имам постоянно представяне.