Тото Волф се ядоса на факта, че Ред Бул работи по задното си крило на стартовата решетка в Бразилия и се закани да изясни този въпрос с ФИА. Това се случи, след като Люис Хамилтън бе дисквалифициран от петъчната квалификация заради техническо нарушение, което обаче не бе умишлено. В решението на стюардите от Интерлагос изрично бе посочено, че действията на Мерцедес не са били преднамерени. Тъй като обаче компонентът не отговаря на техническия регламент, пилотът получи наказание и стартира в спринтовата квалификация от дъното на грида.
Волф отбеляза, че Ред Бул получава разрешение да работи по колата си още в реакцията си след дисквалификацията на Хамилтън. В неделя бе още по-раздразнен, тъй като това се случи „за трети пореден път“. Шефът на противниковия отбор Кристиан Хорнер отговори с коментар, че крилото на RB16B е легално за разлика от това на Мерцедес-а. Рейс директорът на ФИА Майкъл Маси пък бе категоричен, че са спазени всички процедури и няма някакво извънредно разрешение за Ред Бул да работи по колата си.
„Ние имаме едно и също справедливо отношение към всички отбори и пилоти. Разбира се, получилите санкция смятат, че са несправедливо наказани.“
„Преди състезание техническият делегат на ФИА Джо Бауер изпраща на всички отбори инструкции, в които е ясно обяснено какви ремонти или смени могат да се правят в условията на закрит парк. Всичко е надлежно изброено и прочетено от екипите. Получавахме множество подобни молби от различни отбори през уикендите, когато се провежда спринтова квалификация.“
„Смятаме, че се отнасяме по един и същи начин към всички участници в шампионата. Действаме последователно и разглеждаме всеки въпрос“, заяви Маси.
„Ако даден отбор например няколко пъти поред изпраща една и съща молба, предлагаме да внесе изменения в конструкцията на съответния елемент. Не мисля, че тук има някаква непоследователност.“
Волф заяви в Бразилия, че вече ще пита за всичко и ще гледа всеки запис. Хелмут Марко отговори, че в Ред Бул не се притесняват от това
„Господин Волф много говори. Автомобилите ни са винаги легални при техническите прегледи. При всички случаи не се притесняваме. А и той така или иначе ни наблюдава отблизо през целия сезон.“
„Нашето запитване (към ФИА) в петък не беше за DRS механизма, а за съвсем друг въпрос, свързан със задното крило на Мерцедес. Случилото се след това е чисто съвпадение“, коментира Марко.
View this post on Instagram