Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Противников отбор поискал Ферари да не прави тест с SF21 заради опасения...

Противников отбор поискал Ферари да не прави тест с SF21 заради опасения за изпитания на последния двигател

5782
0
Ферари, Шарл Льоклер
снимка: Майкъл Потс

Противников отбор е поискал Ферари да не прави тестовете си на пистата Фиорано през миналата седмица с болида от 2021 г. SF21. Скудерията промени плановете си в последния момент. Първоначално екипът възнамеряваше да проведе тренировките с колата от миналия сезон. В последния момент обаче премина към колата от 2018 г. SF71H. Според публикация в италианския Гадзета дело Спорт смяната е следствие на протест от противников отбор, отправен към ФИА.

Не се уточнява кой е другият тим, но имало притеснения, че с SF21 Ферари може да направи изпитания на последната версия на задвижващата си система

Италианският тим имаше сериозно подобрение на агрегата във финалната част на миналогодишното първенство. Моторът ще претърпи още промени за сезон 2022. В публикацията на Гадзета дело Спорт се припомня, че във Ферари работят с около 30 инженери, привлечени от други отбори през последните години. Това бе споменато от шефа на тима Матия Биното още през май 2021 г. с допълнението, че от Скудерията не обявяват всеки нов специалист. Репликата бе във връзка с оповестеното скоро преди това привличане на Бен Ходжкинсън от Мерцедес в Ред Бул. Впоследствие още хора от Бриксуърт приеха оферти от Милтън Кийнс, което доведе до размяна на реплики между Тото Волф и Хелмут Марко кой колко плаща на инженерите.

Твърди се, че тестовете на новия двигател с вътрешно горене на Ферари вървят много добре. Тазгодишните автомобили ще са напълно нови, а задвижващите системи ще бъдат замразени до края на 2025 г.

Въпреки ограничените възможности за развитие обаче, спортният директор на Ферари Лоран Мекис смята, че още през 2023 г. болидите могат да изглеждат горе-долу еднакви

„Определено има по-малко свобода за работа. Но колко различни ще са колите една от друга? Ще видим. Първоначално може да има сериозни различия. Но според мен въпросът, който трябва да си зададем след шест месеца и още по-важно – след година – е дали всички няма да са еднакви?“, сподели Мекис.

Според един от техническите шефове във ФИА Николас Томбазис последното поколение автомобили са били трудно различими един от друг.

„Зависи колко остро око имаш. Махнахме всички отличителни знаци, оставихме ги бели и показахме кадрите на хора от отборите – шефове на екипи и т.н. Не всички успяха да посочат кой болид кой е!“, обясни той.