Начало MotoGP News Mарк Маркес не може да разбере мотора на КТМ

Mарк Маркес не може да разбере мотора на КТМ

710
0
Пол Еспаргаро, Марк Маркес и Брад Байндър
Пол Еспаргаро, Марк Маркес и Брад Байндър, снимка Ред Бул Контент Пуул

Mарк Маркес не може да разбере мотора на КТМ. Пилотът на Репсол Хонда заяви, че все още не е напълно наясно как работи машината на австрийския производител RC16.

RC16 е най-новият мотоциклет на стартовата решетка в MotoGP. Моторът направи официалния се дебют в началото на сезон 2017. Оттогава КТМ премина през дълъг период на развитие. Първият подиум бе дело на Пол Еспаргаро в Гран при на Валенсия през 2018 г. По-малко от две години след това Брад Байндър записа първата победа за австрийската марка. Тя бе последната от още четири успеха, дело на южноафриканеца и неговия съотборник Мигел Оливейра.

Въпреки двете си победи през 2021 г. , KTM преживя до голяма степен трудна кампания. Но тази година нещата изглежда се обърнаха, тъй като Байндър даде седмо време в квалификацията на Лосаил. В надпреварата той направи отлично потегляне и завърши на по-малко от половин секунда зад победителя Енеа Бастианини.

КТМ е най-различният мотор в сравнение с всички други машини на стартовата решетка. На практика RC16 е единственият мотоциклет, изграден от стоманена решетъчна рамка и окачване WP.

След като следеше известно време Биндер в откриващата  надпревара в КатарМаркес заяви, че RC16 е мотоциклет, който все още не разбира. Испанецът се е изненадал от различните времена за обиколка и коренно различното поведение на машината. 

„Това е мотоциклетът, който разбирам най-малко, каза Маркес.

Разбрах начина, по който караше победителят Енеа Бастианини. В същото време поведението на Байндър беше различно във всяка една обиколка.“

В една обиколка той влизаше много бързо в завоите, в следващата влизаше по-бавно, но излизаше много бързо. Така че не разбирам такова поведение и стил на каране.“

„КТМ има добър двигател. Брад спираше много мотора със задната гума, а освен това беше много бърз в края на състезанието.“

Резултатите в Гран при на Катар бяха много интересни. Победител стана Енеа Бастианини, който използва миналогодишен мотоциклет на Дукати. Междувременно заводски пилоти и тези на Прамак имаха големи затруднения с новия мотор Десмоседичи GP22. В крайна сметка само Йохан Зарко успя да види карирания флаг, след като Джак Милър отпадна заради проблем с електрониката, а Франческо Баная и Хорхе Мартин имаха инцидент в спирането за първи завой.

Пилотите на Ямаха имаха огромни затруднения с предната гума. Действащият шампион Фабио Куартараро финишира девети и бе единственият представил на японската марка в топ 10. Сузуки също се оплакаха от проблеми със сцеплението.

Маркес смята, че Лосаил е твърдеспециалнаписта, за да. Шесткратният световен шампион в MotoGP все още не прави прогнози за шампионата, но е убеден, че Бастианини и съотборникът му Пол Еспаргаро ще бъдат основните претенденти за титлата.

В първото състезание сме и вече казах, че първото състезание е специално и особено тук, в Катар, добави Маркес.