Фернандо Алонсо е можел да се бори с Ред Бул и Ферари в Мелбърн. Шефът на Алпин Отмар Шафнауер вярва, че испанецът е имал възможност да води битка с болидите на Ред Бул и Ферари в деня на състезанието на Албърт парк, стига да не бе претърпял катастрофа в квалификацията.
Двукратният световен шампион правеше най-бързата си обиколка за уикенда по време на Q3, когато получи проблем със скоростната кутия и се удари в бариерите на завой номер 11. В резултат на това Алонсо бе принуден да стартира в Гран при от 10-то място на стартовата решетка. Отборът на Алпин трябваше да мисли нестандартно по отношение на стратегията за състезанието.
Планът ма французите обаче не се осъществи, тъй като заради появата на автомобил за сигурност, Алонсо остана доста назад в подреждането. В крайна сметка той завърши състезанието в Мелбърн на седемнадесета позиция.
Колко добра беше обиколката на Алонсо в Q3?
Секторните времена от непълната обиколка на Алонсо в Q3 накараха някои да се запитат дали испанецът е можел да се класира на временна първа позиция. Испанският състезател измина първите два сектора на трасето за 44,608 сек. Това беше достатъчно, за да се класира на второ място след Верстапен, чието време беше 44.544 сек.
Но тъй като нидерландецът през целия уикенд се бореше с бавните завои в последния сектор на Албърт парк, Алонсо трябваше само да остане в рамките на една десета от автомобилите на Ферари в трети сектор. Така той можеше да запази шанса си за временния полпозишън.
Това накара Шафнауер да се запита какво можеше да се случи в надпреварата на пистата Албърт парк.
„Ако се бяхме класирали там, където можехме, състезанието за Фернандо щеше да е съвсем различно“, заяви шефът на отбора пред медиите.
В резултат на катастрофата в квалификацията, Алпин реши да включи Алонсо към алтернативна стратегия. Отборът от Енстън се надяваше този ходи да му позволи да използва пълния потенциал на автомобила на чист въздух, макар и с гуми Хард. Ако испанецът се бе класиран в топ 4, със сигурност е щял да потегли с медиум. Тази информация бе потвърдена от екипа.
„Фернандо нямаше да бъде застигнат от колата за сигурност“, продължи Шафнауер. „Той щеше да има добър шанс да се бори с първите четирима.“
„За съжаление, тъй като той стартира от 10-то място, разполагайки с бърз автомобил, стратегията беше да потегли с твърдите гуми. По този начин когато, темпото на автомобила щеше да бъде по-добро след спирането в бокса на болидите на Ферари, Ред Бул и Мерцедес. Тогава можеше да се бори с тях за челните позиции.“
Шафнауер също така шеговито повдигна въпроса за времето на излизане на колата за сигурност.
„Не знам кой е катастрофирал нарочно, за да изкара колата за сигурност„, пошегува се той.
„Те [Астън Мартин]го направиха в най-неподходящия момент за нас и вероятно в подходящия за тях. Кой беше пилотът който се удари? [Себастиан] Фетел? Вероятно се е опитал да го направи, защото аз съм тук.“
Темпото на Алпин в Австралия е предупреждение за съперниците на отбора
Според Алпин, Алонсо е имал темпото да се бори с колите на Ферари и Ред Бул. Това е предупреждение и за тима на Мерцедес, тъй като търсенето на резултати oт страна на френския екип продължава.
При наличието на бюджетен лимит, „Сребърните стрели“ не могат да харчат, за да се върнат в челото. Вместо това те трябва да бъдат по-стратегически настроени по отношение на пакетите за обновяване. От друга страна, конкурентната кола на Алпин може да се превърне в реален претендент за подиуми и победи.
„Мисля, че бюджетният таван определено помага, защото в миналото Мерцедес разполагаха с пари и ресурси, които да използват. Смятаме, че сме направили голяма крачка напред по отношение на мощността на агрегата и сме на 10 конски сили от най-добрите задвижващи системи“, завърши Отмар Шафнауер.
Can we take a moment to appreciate @alo_oficial helmet cam 😍#AusGP pic.twitter.com/RZL6Rup8ZG
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) April 11, 2022