Стюардите на ФИА се подготвят да затегнат правилата за загряващи обиколки в квалификация във Формула 1. Причината са установени 55 нарушения от страна на 18 състезатели по време на сесията за разпределение местата на грида за Гран при на Испания.
По принцип пилотите имаме зададено време, към което трябва да се придържат след излизането си от питлейна
Причината е, че при опитите им да се отдалечат достатъчно един от друг на пистата всъщност причиняват истински задръствания и си пречат един на друг. Люис Хамилтън отбеляза станалото след вчерашната квалификацията на пистата Каталуния. Състезателите на Хаас Кевин Магнусен и Мик Шумахер дори бяха разследвани по подозрение, че са карали твърде бавно. В крайна сметка стюардите решиха да не ги наказват и им отправиха официални предупреждения. Същевременно обаче дадоха индикация, че това поведение в бъдеще може да се санкционира по-строго.
„Всеки пилот се опитва да отвори разлика спрямо състезателя пред себе си. В резултат на това състезателите вървяха все по-бавно. Резултатът от това бе, че загряващите обиколки на множество пилоти бяха под поставеното време. В пет от случаите при образуването на подобни „влакчета“ Мик Шумахер и Кевин Магнусен бяха първа или близо до челото на колоната кола. Това се дължи на разположението на питовете на Хаас. Те бяха в състояние да контролират скоростта си без притеснение за коли пред себе си“, се казва в решението на представителите на ФИА, постановяващи кое как се наказва на пистата.
„Като цяло стюардите установиха, че следващите тези два болида коли не са спазвали бележките на рейс директора. Посочената процедура обаче е сравнително нова, въведена е този сезон и досега не е имало наказания за неспазването ѝ. Стюардите решиха, че Магнусен и Шумахер са имали в по-голяма степен контрол относно следване на инструкциите, отколкото други пилоти. Като се имат предвид и останалите нарушения, макар и не толкова сериозни, стюардите отправят предупреждение на посочените състезатели.“
„Стюардите посочват, че по-нататъшни нарушения могат да доведат до увеличаващи се наказания не само за тези пилоти, но и за всеки, допуснал подобно нещо в бъдеще.“
С последното изречение стюардите на ФИА в Испания дават възможност на колегите си по-нататък през сезона да налагат санкции по въпроса.
Хаас постигна в Испания първо класиране и с двете си коли в Q3 за първи път от Бразилия през 2019 г. Отборът е единственият без каквито и да са новости за колите си на пистата Каталуния.
Q3!!! Thank you team, we did it! #MSC47 @HaasF1Team pic.twitter.com/HCj8owc9mA
— Mick Schumacher (@SchumacherMick) May 21, 2022