Ромен Грожан заяви, че обещава да бъде търпелив по време на първото си участие на Индианаполис 500. Бившият пилот от F1 ще направи своя дебют в легендарната надпревара, която е част от американските серии Индикар. Французинът кара болид на екипа Андрети Аутоспорт, задвижван от двигател на Хонда.
За 36-годишния състезател има 10 подиума в F1, преди да премине в Индикар през 2021 г. Той ще кара в 106-тото издание на Индианаполис 500. Това ще бъде едва третото състезание на овално трасе. Миналата година той дебютира на пистата World Wide Technology Raceway в Гейтуей, а през март се състезава на Тексас Мотор Спийдуей.
Въпреки няколкото близки срещи със стените на пистата по време на тренировките, Грожан се класира девети. По този начин той ще бъде външната страна на третата редица на стартовата решетка 3 x 3. Французинът е единственият пилот на Андрети Аутоспорт, който влезе в топ 20 по време на квалификациите на Индианаполис Мотор Спийдуей.
На въпроса дали е има конкретна стратегия за началото на състезанието, той отговори по следния начин:
„Не. Трябва да отида и да гледам видеоклипове от предишни стартове. Чудесно е да си от външната страна, ако можеш да се задържиш на едно място и да спечелиш шест позиции! Но ако се забиете в завой номер 1, ще изминете четвърт миля и ще загубите доста време. Затова е най-добре да го избягвате!“
„Така че просто трябва да съм търпелив, да играя дългосрочно и да се уверя, че правя нещата по правилния начин.“
„Освен това ще получа помощ от моите момчета. Аз съм новак в Индианаполис 500, така че те вероятно ще ми дадат информация за състезанието. Надявам се да науча възможно повече неща. Момчетата в бокса могат да ме държат на върха. “
В сравнение с миналия октомври, когато премина през програмата за ориентация на новобранци на пистата в Индиана, Грожан заяви, че се чувства „по-удобно на овалите, отколкото тогава.“ Въпреки това той призна, че трябва да измине още дълъг път. Според него има много неща, които трябва да се знаят и разбират.
Французинът също така добави, че не е имало големи изненади, защото е дошъл без никакви очаквания и на практика е няма представа с какво се захваща.
„Най-голямата част е колко много се променя трасе по отношение на времето, вятъра или слънцето. Мисля, че това ще затрудни много хора. Интересно е да отидеш там и да се опиташ да получиш колкото се може повече информация.“
Запитан дали чувства напрежение като най-високопоставения пилот на Андрети Аутоспорт на стартовата решетка, Грожан отговори: „Това са 200 обиколки. Нещата могат да се развият много бързо.“
„Да, много се гордея, че съм най-добрият пилот на Андрети и се радвам, че съм пред всичките си съотборници. Това очевидно е нещо специално. Много се гордея с моя състезателен инженер Оливие [Буасон], който реши в събота [първия ден от квалификацията] да минем по различен маршрут от останалите. Той смяташе, че това е най-добрият вариант за квалификацията. В крайна сметка нещата се получиха наистина добре.“
„Радвам се, че той ме последва в тима на Андрети. Също така съм щастлив, че се срещнах с него. Отношенията ми с него са чудесни и си имаме огромно доверие“, завърши Ромен Грожан.
There is only one first time . Wanted some souvenir from my first Indy 500 🥰 https://t.co/jqoiKSIrGW
— Romain Grosjean (@RGrosjean) May 29, 2022