Ферари ще бракува двигателя Шарл Льоклер от състезанието в Азербайджан. Тогава пилотът от Монако се бореше със Серхио Перес и Макс Верстапен за победата в Баку, когато получи внезапна и катастрофална повреда в силовия агрегат.
Проблемът беше ясен за всички, след като от ауспуха на автомобила Ферари F1-75 номер 16 започна да се издига дим. Това се случи само няколко тура след като съотборникът му Карлос Сайнц отпадна след проблем в хидравликата.
Двигателят на Льоклер бе откаран в Маранело, където бе прегледан от отдела за задвижващи системи на отбора. Той е стигнал до заключението, че агрегатът е твърде повреден, за да се използва отново.
Ферари разкри причината за проблема на Льоклер в Баку
След проведените разследвания от Скудерията смятат, че една от възможните причини за повредата на задвижващия агрегат на Льоклер в Азербайджан е било следствие от по-ранния проблем, който той получи в Испания.
Смята се, че незабелязана повреда, причинена от оттеглянето на Льоклер в Барселона, може да е предизвикала проблема в Баку.
Отборът вече работи по контрамерки за укрепване на силовия агрегат за бъдещи състезания. Също така заяви, че ситуацията е „под контрол“.
„Разследването потвърждава, че задвижващата система на Шарл в Баку не подлежи на ремонт. Една от възможните причини за неуспеха е, че той е настъпил вследствие на проблема с двигателя в Испания. В момента работим по контрамерки за укрепване на пакета. Ситуацията е под контрол“, се казва в изявлението на Скудерията.
Ферари трябва да смени силовия агрегат и турбината в автомобила на Льоклер за състезателния уикенд в Канада. Така 24-годишният пилот ще получи третия си двигател за сезона. Това е максимално допустимия брой задвижващи системи, който може да се използва без санкции.
Много е вероятно състезателят от Монако да бъде наказан на някакъв етап през този сезон. В момента се обсъжда кога е най-добре да бъде наложено наказанието. Самият Льоклер признава, че то може да бъде наложено още този уикенд.
„Очевидно не сме в най-добрата възможна ситуация„, призна Льоклер в разговор с медиите.“
„Все още се водят дискусии относно ситуацията с енергийния блок. От нас зависи да изберем най-добрата писта, на която да получим наказание.“
„Монреал е едно от трасетата, на които е по-лесно да се изпреварва. Има и други писти в следващите три или четири състезания, на които също да се правят задминавания. Ще обсъдим това и ще се опитаме да вземем най-доброто решение.“
It’s been a while, Montréal…
Today, we’re back driving around the special Circuit Gilles Villeneuve ❤️#essereFerrari 🔴 #CanadianGP pic.twitter.com/2rH30ltsDt
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 17, 2022