Начало Избрани Алфа Ромео все още не може да намери свободен уикенд, в който...

Алфа Ромео все още не може да намери свободен уикенд, в който да използва Пурчер

585
0
Тео Пурчер
Тео Пурчер, снимка Алфа Ромео

Алфа Ромео все още не може намери свободно място за своето протеже Тео Пурчер. Това призна шефът на екипа Фредерик Васьор. Младият състезател е част от академията на Заубер. Швейцарската компания е мажоритарен собственик на екипа на Алфа Ромео в F1.

Според новите правила на ФИА през тази година, всеки един екип е длъжен да предостави своя автомобил на пилот в първата свободна тренировка на даден уикенд. Изискването е той да е участвал в повече от две тренировъчни сесии в F1. Отборите на Ред Бул и Уилямс вече сториха нещо подобно в Каталуния. Очаква се Алпин да предостави единия от своите болиди на Оскар Пиастри. Най-вероятно това ще се случи по време на домашната надпревара на тима във Франция.

Екипът на Алфа Ромео се оказа в необичайната ситуация след като привлече новакът Гуаню Жу. Китаецът едва ли ще отстъпи своя болид на Пурчер до края на сезона.

Очаква се неговият съотборник Валтери Ботас да не участва в дадена петъчна тренировка и да отстъпи своето място на младия французин.

Според Васьор, първоначалният план е бил Пурчер да се състезава във Франция. След отмяната на Гран при на Русия обаче, организацията на F2 премести състезанието от Сочи в Пол Рикар. Така този вариант е отпаднал.

Васьор добави, че Пурер не може да кара Алфа Ромео в състезателни уикенд, където има сблъсъци с F2. По този начин автоматично биват изключените пистите Ред Бул Ринг, Хунгароринг, Спа, Зандвоорт, Монца и Яс Марина.

Младият френски състезател също няма да може да вземе участие в уикендите със спринтови квалификации като Интерлагос.

Шефът на Алфа Ромео обясни още, че Сингапур също не е добър вариант заради очевидните рискове, свързани с уличната писта. Същевременно Сузука също е потенциално твърде предизвикателна за новак. Допълнителния проблем е двугодишното отсъствие на F1 в Япония.

Освен това Пирели планира да използва две или три следобедни сесии по-късно през сезона, за да тества прототипа на гумите за 2023 г. Във връзка с това Васьор каза, че комбинирането им с тренировъчни сесии за новобранци би било твърде смущаващо.

Мислехме да пуснем Тео на Пол Рикар. Но сега там ще има състезания от F2 заради отмяната на уикенда в Соч“, сподели Васьор.

Трябва да намерим място в края на сезона. Не е толкова лесно, защото не искате да го правите в Сингапур. Сузука е доста трудна за новобранец, а също и за човек, чийто автомобил не бил там през последните два сезона.“

„Освен това им спринтови квалификации и вероятно две или три тренировки, в които ще трябва да направим тест на гумите на Пирели. Това означава, че на практика ще загубим втората тренировка и не можем да използваме Пурчер.“

„Най-възможните опции са САЩ и Мексико. Всичко ще зависи от това кога ще тестваме новите гуми на Пирели и какви ще бъдат атмосферните условия.“

В момента Пурчер кара във Формула 2 за екипа на ART Gran Prix. Френският състезател е тествал новото поколение болиди във Формула Е и може да дебютира в електрическия шампионат през следващата година. Младият пилот е спряган за един от кандидатите за място в екипа на Нисан, след като стана ясно, че Себастиен Буеми ще премине в тима на Енвижън Рейсинг.

Междувременно пилотите на Алфа Ромео Валтери Ботас и Гуаню Жу се подготвят за уикенда на Ред Бул Ринг.

„Имам много добри спомени от Шпилберг. Това е мястото, където спечелих първия си подиум във Формула 1 през 2014 г. Също така имам две победи на това трасе. Винаги се наслаждавам на престоя си в Австрия. В допълнение се наслаждавам и на карането на Ред Бул. Пейзажът около пистата е невероятен. Феновете също са изключително страстни. Винаги усещам тяхната подкрепа, когато карам тук“, сподели Ботас.

„Миналият уикенд в Силвърстоун беше труден за нас, тъй като това беше ден, в който имахме темпото да спечелим много точки. Беше важно да се прегрупираме и веднага да се върнем там, където ни е мястото. Анализирахме какво се обърка миналата неделя и съм убеден, че ще успеем да се преборим за точки и да възстановим загубеното през изминалия уикенд. Знаем, че отново ще става въпрос за изпипването на всички малки детайли. Въпреки всичко съм уверен в себе си и автомобила.“

Съотборникът на Ботас претърпя тежък инцидент на Силвърстоун. Пилотът на Алфа Ромео бе закаран в медицинския пункт на трасето. В крайна сметка Жу се отърва невредим и няма търпение отново да се качи в болида Алфа Ромео С42.

„Нямах търпение да се върна в автомобила след като си тръгнах от Силвърстоун. Претърпях голяма катастрофа. Още веднъж съм благодарен за подобренията в безопасността през последните години. Те ми позволиха да се отърва без наранявания. Това вече е в миналото. В момента се фокусирам само върху уикенда в Австрия. Представянето ни във Великобритания изглеждаше обещаващо, автомобилът се усещаше добре, така че нямам търпение да продължим там, където спряхме и да се представим добре на пистата. Този уикенд ще проведем спринтова квалификация. Това ще бъде второ участие за мен в подобен формат. Надявам се тя да ни помогне за подготовката ни за неделното състезание“, каза Жу.