Ограниченията на пистата и санкционирането на неспазването им вероятно отново ще са голяма тема в падока на Формула 1 и по време на уикенда за Гран при на Франция. В Австрия само по време на състезанието имаше изтрити 43 обиколки за излизане отвъд лимитите на трасето. Макс Верстапен нарече ситуацията абсурдна. Пилотът на Ред Бул допълни, че е по-добре да се сложи чакъл или стена, за да се спре с тази неизглеждаща добре отстрани практика. Доста пилоти посочиха, че на определени криви трябва да има повече разбиране от страна на стюардите. Следенето пък е толкова натоварено, че те самите изтърваха излизане на Серхио Перес в квалификацията в Австрия. Мексиканският пилот бе допуснат да участва в Q3 и наказан за провинение в Q2.
Статистиката от Австрия по отношение ограниченията на пистата определено изглеждаше абсурдно. За целия уикенд на пистата Ред Бул Ринг са били отбелязани 90 нарушения, в резултат на които са изтрити 127 времена за обиколка
4 пилоти получиха 5-секундни наказания за повтарящо се провинение. Джордж Ръсел, който е един от директорите на асоциацията на пилотите в F1, заяви, че работата на рейс дирекцията по принцип е сложна.
„В крайна сметка рейс директорът трябва да следи за спазване на правилата. Има правила и регулации, но правилни ли са те от гледна точка на настоящото поколение автомобили? Всичко еволюира“, посочи Ръсел.
„Според мен трябва да се посочи коренът на проблема, а коренът на проблема са пистите. Не може пилотите да правят каквото си поискат. Но като отидеш в Австрия и бордюрите са плоски като палачинка, трябва да следиш къде е бялата линия, която не усещаш. Предстоящият уикенд също ще е труден. Работим, за да сме всички на една и съща страница, защото в момента не сме.“
От ФИА бяха категорични в навечерието на уикенда за Гран при на Франция, че няма да има промяна в следенето за спазване ограниченията на трасето
Пилотите бяха предупредени, че излизането настрани от десети завой на пистата Пол Рикар ще води до анулиране на обиколки в квалификацията и състезанието. Бяха постановени и правила за връщане на трасето в определени зони. При излизане от пистата състезателите няма да могат да избират как точно да се присъединят обратно към движението. Определените зони са три – завои 1-2, 4 и 8.
В бележките на рейс дирекцията връщането при излитане на първи-втори завои е определено по следния начин:
„Пилот, който не премине втори завой по пистата и премине изцяло вдясно на първото флуоресцентно жълто колче във връхната точка на кривата, трябва да продължи да се движи вдясно на флуоресцентното жълто колче и да се върне на трасето през двата масива от блокове в зоната за сигурност, преминавайки вдясно от първите и вляво от вторите блокове.“
Изискванията за връщане на пистата на четвърти и осми завои звучат по подобен начин. По принцип пистата Пол Рикар е известна с това, че позволява различни траектории на състезателите.
🔵⚪️🔴#essereFerrari 🔴 #FrenchGP pic.twitter.com/rG1ChacoBi
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 21, 2022