MotoGP планира въвеждането на спринтови състезания за сезон 2023. Според информация на сайта motorsport.com, премиерният клас на световния шампионат по мотоциклетизъм на ФИМ се е вдъхновил от F1, където беше въведен подобен експеримент преди една година.
Миналата година Формула 1 реши да използва спринтови надпревари на пистите Силвърстоун, Монца и Интерлагос. Нововъведението бе сметнато за успех и бе приложено и тази година. Новите трасета, които приеха спринтове са Имола и Ред Бул Ринг.
Притежателят на търговските права в MotoGP Дорна Спортс проведе глобалното проучване сред феновете през последните месеци. Партньор на испанската компания бе Motorsport Network. В него беше повдигната идеята за спринтови състезания, подобно на шампионата на ФИА.
MotoGP планира да прокара тази идея за 2023 г. Тя ще обсъдена на заседанието на Комисията за Гран при по време на уикенда в Австрия.
За разлика от Формула 1, през сезон 2023 в кралския клас трябва да има спринтова надпревара във всяко едно състезание от MotoGP и тя да бъде напълно независима от основната Гран при.
Дължината на спринтовите състезания в MotoGP ще бъде 50 % от реалната състезателна дистанция на всяка една писта. Най-вероятно стартовата решетка в кралския клас ще продължи да се определя от квалификационна сесия и няма да зависи от резултата от спринта. Заради промяната на графика ще бъде премахната една свободна тренировка и неделната загрявка.
Засега тази идея се отнася само за клас MotoGP. В същото време форматите за уикендите на класовете Moto2 и Moto3 вероятно ще останат непроменени. Въпреки че подробностите все още не са уточнени, повечето конструктори в премиерния клас харесват промяната на формата.
Това може да бъде първата голяма промяна във формата на уикенда в MotoGP след въвеждането на разделените квалификационни сесии през 2013 г. Оттогава в графика на уикенда за класовете Moto2 и Moto3 бяха направени само малки промени. През 2019 г. по-малките класове също имаха няколко части на квалификационната сесия.
В момента MotoGP има три свободни тренировки с дължина 45 минути. Комбинираните времена в тях определят кой ще се класира директно в Q2 и кой ще трябва да премине през Q1.
Малко преди самата квалификация има половинчасова четвърта свободна тренировка. Всеки един квалификационен сегмент е по 15 минути. Последната сесия преди състезанието е сутрешна загрявка, която е с дължа 20 минути.
Here we go then! 🙌#MotoGP FP2 underway! 🚦#AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/prSjlKO14n
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) August 19, 2022